Konferencja cdp.pl: nowy sklep, konsole, wielkie plany, bitcoin i... muzyczny singiel

Gry
1713V
Konferencja cdp.pl: nowy sklep, konsole, wielkie plany, bitcoin i... muzyczny singiel
Roger Żochowski | 22.01.2015, 14:03

Dzisiaj w Warszawie, w Domu Kultury na Saskiej Kępie, zorganizowana została konferencja cdp.pl, które nie tak dawno stało się samodzielnym bytem odłączając się od ekipy REDów. Firma ma wielkie plany - czy uda się wygryźć z rynku Empik i tym podobne sklepy?

Na spotkaniu, które odbyło się w sali kinowej, głos zabrały najważniejsze osoby w firmie - Michał Gembicki (CEO) oraz Robert Wesołowski (CFO). Już praktycznie na samym początku podjęto temat dość zaskakującego podziału firmy. Powodem takiego stanu rzeczy według obu panów była chęć skupienia się na rynku lokalnym przez cdp.pl, podczas gdy ekipa REDów może zająć się tym, co robi najlepiej - produkcją gier. cdp.pl ma też nową siedzibę (ulokowana nad dawną fabryką samochodów FSO i Daewoo), ale znajduje się ona na tej samej ulicy co biura REDów. 



Bardzo dużo na dzisiejszej konferencji padło słów o cyfrowej dystrybucji, która ma być przyszłością naszej branży. Ekipa z cdp.pl świadoma tego, że na naszym rynku nie ma Amazonu, chce w przyszłości nawiązać walkę z lokalnymi gigantami - Empikiem, Merlinem i Allegro. Według danych zaprezentowanych na imprezie, już ponad 77% Polaków ma dostęp do Internetu, choć sprzedaż online to zaledwie 3,5% rynku. Mimo tak małego udziału tego rodzaju forma sprzedaży rośnie w Polsce najszybciej jeśli chodzi o Europę. Trzeba jednak wspomnieć, że w takich krajach jak Niemcy czy Francja sprzedaż sieciowa ma znacznie większy udział w rynku i my tak naprawdę cały czas gonimy stawkę. Oczywiście cdp.pl w dalszym ciągu będzie wydawało gry takich firm jak Blizzard, Disney czy pozycje z serii Wiedźmin oraz prowadziło sprzedaż w tradycyjnej formie, jednak dało się odczuć, że firma zmierza jednak w stronę cyfrową. Jednym z wyzwań cdp.pl będzie przekonanie osób niechętnych do sieciowego shoppingu, że jest to bezpieczne i opłacalne. Ważna ma być także właściwa forma przekazywania informacji. Jak wspomniał Michał bardzo dużo osób po zakupie cyfrowej wersji gry dopytuje potem... kiedy przyjdzie paczka. 




Główną atrakcją wieczoru była zapowiedź nowego sklepu, który wystartuje od jutra. Przypomniano nam, że sklep CD Projektu zadebiutował w 2012 roku oferując zaledwie 30 gier. Dziś baza rozrosła się do blisko 7500 produktów, a serwis odwiedza miesięcznie 2 miliony unikalnych użytkowników generując ruch na poziomie 15 milionów odsłon. W nowym sklepie możecie liczyć nie tylko na znacznie lepszą szatę graficzną (nad stroną pracował zespół składający się z 40 osób), ale również całą masą nowych funkcjonalności. Znacznie większy będzie także asortyment dostępnych towarów. cdp.pl zamierza sprzedawać również sprzęt (konsole, czytniki, akcesoria), oraz muzykę. Łącznie wybierać będziecie mogli w sześciu kategoriach

Dalsza część tekstu pod wideo
- GRY (pudełkowe na PC, Mac i konsole, a także cyfrowe na PC i Mac)
- KSIĄŻKI (fizyczne, e-booki i audiobooki)
- FILMY (DVD, Blu-Ray, DTO i VOD)
- MUZYKA (CD, DVD, Blu-ray i winyle),
- SPRZĘT (konsole do gier, akcesoria dla graczy, czytniki e-booków i tablety)
- HOBBY (gry fabularne, figurkowe, karciane, planszowe i gadżety)

Na start dostępnych będzie blisko 40 tysięcy produktów. Hasłem przewodnim kampanii jest "Graj, czytaj, oglądaj, słuchaj". 


Sklep zaoferuje 3 formy płatności - PayU, PayPal oraz możliwość robienia zakupów za pośrednictwem internetowej waluty, czyli bitcoinów. Zapowiedziano też kontynuację współpracy z Ruchem. Kupując towar będziecie mogli wybrać, w której placówce go odbierzecie. Punktów odbioru w całej Polsce ma być ponad 3 tysiące, a decydując się na to, aby logistyką zajął się Ruch, za dostawę nic nie zapłacicie. Po otrzymaniu smsa z kodem będziecie mogli po prostu udać się do wybranego wcześniej kiosku i zgarnąć swoją paczuszkę. 


„Debiut nowego CDP.pl w tak dopracowanej i funkcjonalnej formie nie byłby możliwy bez naszych partnerów. Ars Thanea oraz Divante pomogli nam zaprojektować stronę oraz proces zakupu tak, aby był on maksymalnie przyjemny, prosty i zrozumiały, a serwis działał niezawodnie. Cieszy nas także współpraca  z RUCH SA, InPostem i X-Press Couriers, dzięki którym możemy zapewnić szeroką ofertę form dostawy w atrakcyjnych cenach.”

– powiedział Dariusz Nazim, CCO & Dyrektor e-Commerce.



Wraz z nową wizją firma zaprezentowała też spot reklamowy, do którego słowa napisała specjalistka od PR w firmie - Joasia Buganik. Pojawiła się ona również na scenie, by osobiście zaśpiewać całkiem udany kawałek (Unicorns), co wzbudziło największy aplauz wśród publiczności. Wielu wskazywało, że była to najlepsza część konferencji i trzeba przyznać, że Joasia ma naprawdę świetny głos i zaprezentowała się na scenie znakomicie. Pytanie czy nie minęła się z powołaniem :)? Dobrego wrażenia nie zrobił za to prowadzący, który sprawiał wrażenie wczorajszego, plątał się, zadawał tendencyjne pytania i chyba nie za bardzo wiedział o czym tak naprawdę chce dyskutować z momentami zmieszanymi rozmówcami.  


A oto Bambaki - maskotki cdp.pl

Na samym końcu rozdano Złote Oposy, czyli nagrody przyznane w głosowaniu na blogu cdp.pl, którego redaktorem naczelnym jest Mikołaj Dusiński (od czasu do czasu pojawia się na łamach PSX Extreme). W interesującej nas kategorii – grą roku została produkcja EA - Dragon Age: Inkwizycja. W przypadku filmu była to "Grawitacja". 


Przed cdp.pl na pewno ciężkie zadanie. Firma liczy na to, że przyciągnie do siebie bogatym asortymentem dostępnym w profesjonalnej oprawie. Nic nie wspomniano jednak o promocjach, zniżkach czy programach lojalnościowych, a jak wiemy w dzisiejszych czasach często są one kluczem do sukcesu. Jeśli uda się to wszystko pogodzić, cdp.pl ma dużą szansę stać się jednym z najważniejszych graczy na rynku. O tym jednak przekonamy się za jakiś czas. 

Źródło: własne

Komentarze (18)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper