Diablo 4 Sezon Konstruktów z mnóstwem nowości! 3. sezon w szczegółach – Blizzard szykuje sporo ulepszeń

Gry
4912V
Diablo 4 Sezon Konstruktów
Wojciech Gruszczyk | 16.01, 19:18

Blizzard właśnie potwierdził wszystkie szczegóły 3. sezonu Diablo 4. Deweloperzy kolejny raz przygotowali sporo nowości, które mogą zostać ciepło przyjęte przez fanów uniwersum. Poznajcie szczegóły i szykujcie się na szereg zróżnicowanych atrakcji.

23 stycznia o godzinie 19:00 rozpocznie się Sezon Konstruktów, czyli 3. sezon nowej zawartości do Diablo 4. Gracze tym razem mają odkryć sekrety Krosna Zoltuna Kulla w nowych podziemiach zwanych Skarbcami. Na fanów czeka także „mechaniczny kompan” oraz cotygodniowe wyzwania rankingowe.

Dalsza część tekstu pod wideo

Diablo 4 w nowym sezonie zaoferuje zestaw zadań – pod piaskami Kedżystanu czai się nowe zagrożenie. Demon Malfas wykorzystał Krosno, by za jego pomocą zrealizować swoje „okrutne plany”, więc gracze kolejny raz skorzystają z pomocy kompana, by przedrzeć się przez „zdradzieckie Skarbce, by położyć kres straszliwemu Malfasowi i jego zabójczym konstruktom, zanim te przejmą władzę nad Sanktuarium”.

Udajcie się do Westybulu, miejskiego centrum w podziemiach Kedżystanu, które stanowić będzie bazę waszych przedsięwzięć mających na celu pokonanie konstruktów. Z Westybulu będziecie mogli dostać się do niebezpiecznych Skarbców pełnych zagrożeń i konstruktów. To w nich leży klucz do opanowania prawdziwego potencjału Krosna. Udajcie się do Krosna, aby wyeliminować zło u jego źródła i pokonać nowego bossa – Malfasa.

Gracze muszą ukończyć główną historię, by sprawdzić nową zawartość, ale jeśli już wcześniej poznaliście opowieść, to możecie bez problemu pominąć kampanię. W Sferze Sezonowej niezbędne jest jednak posiadanie nowej postaci.

undefined

Diablo 4 Sezon Konstruktów pozwoli graczom wykorzystać moc Krosna, by stworzyć towarzysza – obok naszego bohatera będzie biegać „Senszel”, który pomoże w bitwach. W tej sytuacji pojawi się nowa mechanika, ponieważ deweloperzy przygotowali „kamienie zarządzające i kamienie dostrojenia”, by za ich pomocą wpłynąć na kompana.

Za pomocą magicznych kamieni zarządzających i kamieni dostrojenia, które można znaleźć w Skarbcach oraz innych zakątkach Sanktuarium, będziecie wzmacniać Seneszala, aby dostosować jego działanie do swojego stylu gry w Sezonie Konstruktów. Kamienie zarządzające wpływają na to, jakich ataków może używać Seneszal, a kamienie dostrojenia modyfikują te umiejętności i dodają dodatkowe funkcje. Możecie umieścić w Seneszalu 2 kamienie zarządzające i 6 kamieni dostrojenia – każdy kamień zarządzający odpowiedzialny za atak może mieć przypisane trzy kamienie dostrojenia, które modyfikują umiejętność. Istnieje 12 rodzajów kamieni zarządzających i 27 rodzajów kamieni dostrojenia o różnej rzadkości, które można znaleźć w Skarbcach i wykorzystać, aby odblokować pełen potencjał Seneszala.

Kamienie zarządzające:

  • Samoobrona: Seneszal aktywuje wokół siebie barierę z antymaterii i zestrzeliwuje pociski pochodzące od wrogów. Nie może jednak zestrzelić pocisków pochodzących od bossów ani graczy.
  • Zasadzka: szybka zasadzka zadająca obrażenia każdemu z celów. Może wielokrotnie trafić ten sam cel.
  • Świetlik: wysyła mały konstrukt, który ląduje na celu i wybucha 3 razy, zadając przy tym obrażenia.
  • Skupiony ogień: Seneszal wysyła wiązkę ognia w kierunku celów, zadając każdemu z nich obrażenia z upływem czasu.
  • Wirowanie: Seneszal szybko wiruje i zadaje obrażenia swoimi odnóżami wszystkim otaczającym go wrogom.
  • Nabijanie: Seneszal zadaje obrażenia wrogom znajdującym się przed nim w linii prostej.
  • Piorun: wysyła w kierunku wrogów piorun, który zadaje obrażenia. Odbija się od wrogów, zadając kolejnym celom część obrażeń.
  • Ochrona: Seneszal tworzy wokół gracza barierę ochronną o wartości odpowiadającej części jego maksimum zdrowia.
  • Rekonstrukcja: Seneszal wysyła promień rekonstrukcyjny, który przywraca graczowi zdrowie z upływem czasu.
  • Cięcie: wrogowie znajdujący się przed Seneszalem odnoszą obrażenia od młócenia.
  • Nawałnica: wróg jest naelektryzowany, przez co zadaje obrażenia z upływem czasu sobie i dodatkowym wrogom. Jeśli wróg zginie, Nawałnica przenosi się na innego wroga i trwa dłużej, a jej obrażenia są zwiększone. Powyższe premie są aktywowane również wtedy, kiedy Nawałnica ponownie zadziała na tego samego wroga.

Umiejętności kamieni dostrojenia:

  • Wspomaganie – Zasięg: obszar rażenia umiejętności wspomaganej jest zwiększony.
  • Wspomaganie – Szybkość: umiejętność wspomagana zyskuje premię do szybkości ataku.
  • Wspomaganie – Przełamanie: obrażenia od umiejętności wspomaganej natychmiast eliminują efekty barier wroga. Istnieje też szansa na odsłonięcie wrogów na 2 sek.
  • Wspomaganie – Taktyka: czas odnowienia umiejętności wspomaganej jest skrócony.
  • Wspomaganie – Wydajność: kiedy umiejętność wspomagająca zadaje obrażenia, zyskujesz szansę na trafienie krytyczne tych samych wrogów.
  • Wspomaganie – Dewastacja: umiejętność wspomagana zyskuje premię do obrażeń od trafień krytycznych.
  • Wspomaganie – Zabezpieczenie: po użyciu umiejętność wspomagana zapewnia redukcję obrażeń.
  • Wspomaganie – Zlodowacenie: część obrażeń zadawanych przez umiejętność wspomaganą jest zadawana jako obrażenia od Zimna, które powodują wyziębienie.
  • Wspomaganie – Podpalenie: część obrażeń zadawanych przez umiejętność wspomaganą jest zadawana jako obrażenia od Podpalenia z upływem czasu. Podpaleni wrogowie odnoszą dodatkowe obrażenia krytyczne od Seneszala.
  • Wspomaganie – Porażenie: część obrażeń zadawanych przez umiejętność wspomaganą jest zadawana jako obrażenia od Błyskawic z upływem czasu, które mają szansę na ogłuszenie wrogów.
  • Wspomaganie – Krwawienie: część obrażeń zadawanych przez umiejętność wspomaganą jest zadawana jako obrażenia od Krwawienia z upływem czasu. Wrogowie odnoszą dodatkowe obrażenia od krwawienia ze wszystkich źródeł podczas poruszania się.
  • Wspomaganie – Trucizna: część obrażeń zadawanych przez umiejętność wspomaganą jest zadawana jako obrażenia od Trucizny z upływem czasu. Co sekundę ta trucizna gwarantuje szansę na rozprzestrzenienie się wszystkich obrażeń od Trucizny na kolejnego wroga.
  • Wspomaganie – Zmierzch: część obrażeń zadawanych przez umiejętność wspomaganą jest zadawana jako obrażenia od Cienia z upływem czasu. Ataki wrogów dotkniętych tym efektem mogą zostać przerwane. Efekt nie działa na bossów.
  • Wspomaganie – Czas Działania: umiejętności wspomagane mają wydłużony czas działania.
  • Wspomaganie – Umocnienie: kiedy Seneszal używa umiejętności wspomaganej, zyskujesz umocnienie. Umiejętności z mniejszą szybkością ataku lub z czasem odnowienia zwiększą wartość zyskanego umocnienia.
  • Wspomaganie – Zasoby: gracz otrzymuje pewną ilość podstawowego zasobu, gdy umiejętność wspomagająca zadaje obrażenia po raz pierwszy.
  • Wspomaganie – Inicjatywa: umiejętność wspomagana sprawia, że Seneszal teleportuje się do celu, jeśli był poza zasięgiem. Efekt może aktywować się tylko co jakiś czas.
  • Wspomaganie – Przeskakiwanie: umiejętność wspomagana może trafić dodatkowych wrogów.
  • Wspomaganie – Wielostrzał: umiejętności wspomagane wysyłają dodatkowe pociski.
  • Wspomaganie – Przebijanie: umiejętności wspomagane przebijają wielu wrogów.
  • Wspomaganie – Chwytanie: obrażenia i efekty wywołane przez umiejętność wspomagającą przyciągają odległych wrogów w kierunku Seneszala. Efekt może wystąpić tylko raz na jakiś czas na każdego wroga.
  • Wspomaganie – Rejestr Obrażeń: wszystkie obrażenia zadawane przez wspomaganą umiejętność są zapisywane. Kiedy cel umiera, wybucha i zadaje obrażenia od Ognia równe części zapisanych obrażeń.
  • Wspomaganie – Wyszukiwanie: pociski umiejętności wspomaganej przez pewien czas automatycznie namierzają wrogów.
  • Wspomaganie – Spowolnienie: obrażenia zadawane przez umiejętność wspomaganą przez pewien czas zmniejszają szybkość ruchu wrogów. Im bliżej Seneszala znajduje się wróg, tym większa jest wartość spowolnienia. Istnieje limit maksymalnego spowolnienia wrogów.
  • Wspomaganie – Kpina: obrażenia zadawane przez umiejętność wspomagającą przez pewien czas prowokują wrogów, którzy byli atakowani. Efekt może wystąpić co jakiś czas na każdego wroga. Nie działa na bossów.

undefined

Mało? Blizzard przygotował także nowe niebezpieczne podziemie nazwane Skarbce. Twórcy podkreślają, że te lokacje to „zasilane mocą żywiołów niebezpieczeństwa zaprojektowane przez Zoltuna Kulla i Ayuzhana”. Deweloperzy w tej sytuacji chcą wymęczyć fanów, ale gracze mają szykować się na duże nagrody.

Twórcy zapewnią także grę rankingową – w tym wypadku weźmiemy udział w Cięgach, które zmieniają się co tydzień. Są to podziemia o ustalonym układzie, by gracze mogli mierzyć się na równych zasadach.

Diablo 4 Sezon Konstruktów zapewni także zmiany komfortu rozgrywki:

  • Nieustanny Piekielny Przypływ - W Sezonie Konstruktów, oprócz 5 minut przerwy co godzinę, Piekielny Przypływ zawsze będzie aktywny. Walczcie z piekielnymi pomiotami jeszcze częściej, dzięki czemu zwiększycie swoje szanse na zdobycie szczypt popiołu, a wraz z nimi wspaniałych nagród.
  • Ulepszone sterowanie za pomocą klawiszy W-A-S-D - Podróżnicy korzystający z komputerów osobistych mogą teraz nawigować pomiędzy krainami Sanktuarium za pomocą klawiszy W-A-S-D na klawiaturze zamiast myszy. Cieszcie się zwiększoną wydajnością ruchu zarówno w podziemiach, jak i na powierzchni.
  • Dodatkowa zakładka skrytki - Udostępniliśmy dodatkową zakładkę skrytki, aby sprostać wszystkim wymaganiom podróżników. Po uzyskaniu dostępu do skrytki w dowolnej ze stolic możecie zakupić dodatkową zakładkę skrytki.
  • Pozostałe zmiany poprawiające komfort rozgrywki - Wprowadziliśmy również poprawki systemu modyfikacji drzewka umiejętności oraz interfejsu wymiany złota, zwiększyliśmy szanse na zdobycie przedmiotów potrzebnych do przyzwania Zamrożonej Bestii i nie tylko!

Wśród nowej zawartości nie zabraknie nagród za postępy sezonowe i karnet bojowy.

Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Diablo IV.

Źródło: Blizzard

Komentarze (56)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper