Krytyka nie zniechęciła widzów. Rebel Moon i Berlin najchętniej oglądanymi produkcjami na platformie Netflix

Filmy/seriale
1819V
Rebel Moon i Berlin x Netflix
Iza Łęcka | 03.01.2024, 10:29

Netflix opublikował wyniki oglądalności za ostatni tydzień 2023 roku i w dwóch ważnych zestawieniach zwyciężyły produkcje, które nie cieszą się entuzjastycznym przyjęciem krytyków. „Rebel Moon” kontynuuje niełatwą podróż na listę najchętniej oglądanych filmów stworzonych przez platformę, natomiast „Berlin” może pochwalić się niezłym startem.

Zack Snyder zaproponował widzom nowe, kosmiczne uniwersum, które zostało zapoczątkowane trwającym ponad 2 godziny „Rebel Moon”. Doświadczony filmowiec przygotowuje rozbudowaną, reżyserską wersję, a za kilka tygodni planowany jest debiut drugiej części.

Dalsza część tekstu pod wideo

Czy jednak historię Kory można okrzyknąć sukcesem platformy Netflix? Film w okresie od 25 do 31 grudnia uzyskał 34 mln wyświetleń (77 mln zobaczonych godzin), tym samym do zsumowaniu z wynikiem z premierowego weekendu (29 mln), możemy mówić o rezultacie około 63 mln wyświetleń w 10 dni.

Można było spodziewać się nieco większego zainteresowania, lecz ostatecznie widowisko może jeszcze wskoczyć na listę najpopularniejszych filmów stworzonych przez Netflix. Dla porównania, „Extraction 2” w 10 dni osiągnął ponad 85 mln wyświetleń i teraz zamyka TOP 10 najchętniej oglądanych produkcji w swojej kategorii.

„Rebel Moon” ma szansę na zwiększenie statystyk, co na pewno ucieszyłoby korporację, która liczyła na głośniejszy odbiór produkcji, tymczasem dane są bezwzględne – tylko 24% krytyków z Rotten Tomatoes poleca najnowsze dzieło Zacka Snydera.

„Berlin”, który również nie uzyskał aprobaty wielu dziennikarzy (50% poleceń), jest najpopularniejszym, nieanglojęzycznym serialem minionego tygodnia – na dobry początek seria była oglądana przez  74 mln godzin i zdobyła 11,3 mln wyświetleń.

Dla porównania tak prezentują się wyniki kilku ostatnich dużych premier SVOD – 3. sezon „Lupina” (63,9 mln godzin wyświetleń i 11,6 mln wyświetleń), 3. sezon „Wiedźmina” (73 mln h/ 15,2 mln), „One Piece” (140 mln h/ 18,5 mln), 4. sezon „Sex Education” (97,6 mln h/ 12 mln), „Beckham” (58,8 mln h/ 12,4 mln), „Squid Game: Wyzwanie” (85,7 mln h/ 20,1 mln).

Źródło: Deadline.com

Komentarze (27)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper