Fotorealizm będzie dostępny za 5 lat?

Od wielu lat w branży gier słyszymy o zbliżaniu się twórców do fotorealizmu. Produkcje wyglądają coraz to lepiej, ale główny naukowiec w AMD zajmujący się tym tematem stwierdził, że przed deweloperami jeszcze daleka droga do osiągnięcia tego niezwykłego efektu.
Richard Huddy w rozmowie z redaktorem Develop powiedział, że chociaż niezbędna technologia w postaci gogli wirtualnej rzeczywistości takich jak Oculus Rift oraz Samsung Gear jest już dostępna, to nadal potrzebujemy zdecydowanie większej mocy w przetwarzaniu grafiki:
„Rzeczywistość wirtualna jest zdumiewająco ekscytującym obszarem, ale firmy muszą wyprodukować sprzęt 100 lub nawet 200 razy bardziej wydajny niż obecne standardy, jeśli mamy zamiar osiągnąć pełny fotorealizm w goglach wirtualnej rzeczywistości.”




Huddy wspomniał, że dla tego efektu niezbędna jest rozdzielczość około 6K-8K, zdecydowanie poprawa ilości klatek na sekundę, zmniejszenia opóźnień oraz innych osiągnięć graficznych. Zdaniem pracownika AMD w tej sytuacji firmy muszą wyprodukować sprzęty zdecydowanie mocniejszy od tych dostępnych obecnie na rynku.
Naukowiec jest jednocześnie dobrej myśli i twierdzi, że te ograniczenia powinny zostać pokonane w przeciągu 5 lat.