Black 2 został skasowany przez brak spójnej wizji produkcji

Criterion Games w 2006 roku wydało na rynek Black. Gra zyskała wiele pozytywnych opinii i kilka lat temu pojawiały się sygnały, że studio przygotowuje kontynuację. Niestety, nie otrzymaliśmy konkretów i według dzisiejszych informacji produkcja została skasowana po kilku miesiącach przygotowań.
Dzisiaj pojawiły się informacje, według których pierwsze przymiarki dotyczące Black 2 rozpoczęły się już w kwietniu 2005 roku. Autorzy przygotowali wiele koncepcji – chcieli kontynuować historię z pierwszej odsłony, w której ponownie głównym bohaterem miał zostać Jack Kellar.
Następnie pojawiły się pomysły przygotowania reebotu marki – alternatywny kierunek serii miał sprawić, że sequel byłby ciekawą alternatywą. Twórcy mogliby w ten sposób przestawić samodzielną od oryginału produkcję.




Niestety, deweloperzy nie potrafili dojść do porozumienia i z tego powodu pojawiły się dwie oddzielne wizje dzieła. Podobno ten problem był głównym powodem odejścia z Criterion Games starszego projektanta pierwszej odsłony – Stuarta Blacka.
Pierwsze oficjalne informacje o projekcie pojawiły się w listopadzie 2006 roku. Dyrektor finansowy Electronic Arts – Warren Jenson – zapowiedział, że powstaje nowa część SimCity oraz „next-genowa wersja Black”.
To podobno właśnie sformułowanie „nowa generacja Black” było najbliższe temu projektowi, ponieważ były pracownik firmy wspomniał, że gra była restartem serii z małymi powiązaniami do pierwszej odsłony. Nie była to pełnoprawna kontynuacja, ale w pozycji pojawiło się wiele podobieństw. Tytuł miał zadebiutować do 31 marca 2008 roku.
Twórcy nie wydali oficjalnego komunikatu dotyczącego Black 2, ale podobno to włodarze Electronic Arts zdecydowali o zakończeniu prac nad projektem z powodu „braku kierunku”, w którym miała podążać produkcja.
Warto wspomnieć, że 2 lata temu o projekcie wypowiedział się były dyrektor kreatywny studia Alex Ward, który opublikował na Twitterze dwa screeny ze zwiastuna – możecie je zobaczyć w naszej galerii.