EA pracuje nad prawdziwie next-genową technologią? Postacie mogłyby przemówić głosami graczy

Producenci gier oraz sprzętów do grania nieustannie pracują nad nowymi rozwiązaniami, które mogą zachęcić odbiorców do jak najdłuższych sesji przed ekranem – w ostatnim czasie wspominaliśmy o jednym z rozwiązań Activision. Patent Electronic Arts może sprawić, że usłyszymy swój głos w produkcji.
Odnaleziony niedawno patent Electronic Arts wskazuje, że korporacja może pracować nad technologią, która pozwoli nam usłyszeć swój głos w grach – system zatytułowany „Generowanie mowy głosem gracza w grze wideo” został pierwotnie zgłoszony już pod koniec 2020 roku, a dopiero niedawno go upubliczniono. Zgodnie z założeniami odbiorca mógłby usłyszeć swój głos podczas rozgrywki.
Kluczowym elementem rozwiązania miałby być konwerter głosu wykorzystujący koder funkcji akustycznych do połączenia charakterystycznych cech dźwiękowych otrzymanych ze źródła (od gracza) i repliki głosu gracza w danej produkcji.




Technologia miałaby nie tylko wiernie odtwarzać nasz tembr głosu, ale przechwytywać pewne niewerbalne wyznaczniki, jak natężenie, ton czy przejawiane w trakcie wypowiedzi emocje. Po utworzeniu charakterystycznych cech technologia może je dalej przetwarzać przy użyciu różnych modułów – na potrzeby dialogów w ogrywanych tytułach.
Zapewniono zaimplementowaną komputerowo metodę generowania dźwięku mowy w grze wideo. Metoda obejmuje wprowadzanie do modułu syntezatora danych wejściowych reprezentujących treść mowy. Źródłowe cechy akustyczne charakterystyczne dla głosu mówcy źródłowego są generowane i wprowadzane wraz z osadzeniem bohatera powiązanego z graczem gry wideo w ramach kodera cech akustycznych konwertera głosu – możemy przeczytać w opisie patentu.
Oczywiście, trzeba podkreślić, że nie wszystkie patentowane rozwiązania lub technologie są wykorzystywane przez przedsiębiorstwa, lecz omówione rozwiązanie zapowiada się całkiem interesująco – a przy potencjalnych strajkach aktorów głosowych może to być jedno z rozwiązań, które ograniczyłoby koszty produkcji...
