Gracze negatywnie zareagowali na reklamę Call of Duty na Xboksach, ale Microsoft działał tak już wcześniej

Wczoraj każdy gracz, włączając Xboksa, mógł zobaczyć okazałą reklamę Call of Duty: Modern Warfare 3. Baner spotkał się z nieprzychylnym przyjęciem, lecz warto zauważyć, że Amerykanie już wcześniej w podobny sposób zachęcali do zakupu swoich tytułów.
Microsoft niedawno sfinalizował przejęcie Activision Blizzard za 69 mld dolarów i powoli spotyka się z nowymi pracownikami, wsłuchując się w ich potrzeby i oczekiwania. Zgodnie z wcześniejszymi ustaleniami gigant z Redmond nie może nagle ograniczyć dostępu do Call of Duty na konsolach PlayStation, lecz to nie powstrzymuje go przed intensywną promocją.
Jeśli włączyliście wczoraj Xboksy Series X|S lub Xboksy One, to na dzień dobry zobaczyliście sporą reklamę Call of Duty: Modern Warfare 3 informującą o uruchomieniu wczesnego dostępu. Spot wywołał niemałe poruszenie wśród odbiorców, choć jak się okazuje, nie jest to pierwszy tego typu ruch producenta i wydawcy. Microsoft regularnie w podobny sposób promuje swoje głośne nowości.




Sytuację potwierdził Josh Munsee z Microsoftu:
Zrobiliśmy tak również ze #Starfield.
Ale całkowicie rozumiem, że CoD przyciąga uwagę za sprawą finalizacji przejęcia.
We also did this for #Starfield 🚀
— Josh Munsee (@joshmunsee) November 2, 2023
But totally get CoD drawing attention with acquisition closing. https://t.co/AdQzQVeOEC
Jeden z graczy pokazał, że podobna kampania miała miejsce także w przypadku Forzy Motorsport oraz Starfielda. Microsoft po prostu stawia na zdecydowaną reklamę gier first-party.
Szczerze mówiąc, myślę, że powodem, dla którego wszyscy mają z tym problem "dzisiaj", a nie, no wiecie, w ostatnich 2 przypadkach, jest to, że promocja COD jest czerwona!
Piping hot take: I genuinely think the reason everyone is having a conniption about this *today* and not, you know, the last 2 times they did it, is because the COD promo is 🟥 red 🟥! pic.twitter.com/3bCxw8tuPz
— wrysanity has moved (@wrysanity) November 2, 2023
Reklama jednak spotkała się z wieloma krytycznymi komentarzami, ponieważ po raz pierwszy dotyczyła Call of Duty. Korporacja traktuje produkcję niczym tytuł first-party, co sugeruje, że w przyszłości możemy spodziewać się podobnych działań ze strony Xboksa.
Co sądzicie o tego typu materiałach promocyjnych?
Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Call of Duty: Modern Warfare III.