Twórcy Cities: Skylines 2 „celują w 30 fps”. Studio nie skupia się na oferowaniu gry w 60 klatkach

Gry
2379V
Cities: Skylines 2
Wojciech Gruszczyk | 24.10.2023, 10:45

Twórcy Cities: Skylines 2 zdają sobie sprawę, że wrzucili na rynek produkcję, która nie spełnia ich standardów, ale Colossal Order chce stale pracować nad grą. Aktualnie jednak zespół nawet nie myśli o oferowaniu rozgrywki w 60 klatkach na sekundę.

Cities: Skylines 2 jest od dzisiaj dostępny na komputerach osobistych, a jednocześnie tytuł zadebiutował w usłudze Microsoftu. Gracze jednak nie mogą oczekiwać dopracowanej strategii ekonomicznej, która zadziała nawet na słabszych urządzeniach.

Dalsza część tekstu pod wideo

Cities: Skylines 2 jest zdaniem deweloperów prawdziwie next-genową propozycją i zespół nie zdążył dopracować optymalizacji. Twórcy jednak aktualnie skupiają się, by tytuł działał na jak największej liczbie urządzeń w 30 klatkach na sekundę. Wszystko za sprawą „charakteru” rozgrywki, ponieważ zdaniem Colossal Order w tym wypadku gracze nie muszą grać w 60 fps.

Celem jest 30 klatek na sekundę ze względu na charakter gry, (prawdopodobnie) nie ma realnych korzyści w budowaniu miasta w większej liczbie FPS (w przeciwieństwie do strzelanki wieloosobowej), ponieważ rosnące miasto nieuchronnie staje się związane z [obciążeniem – przyp. red.] procesora. W przypadku tego typu gier ważniejsze jest unikanie zacinania się i posiadanie responsywnego interfejsu użytkownika.

Studio tak naprawdę opracowało grę dla 30 klatek na sekundę, ale deweloperzy nie ukrywają, że w przyszłości mogą skupić się na dostosowaniu rozgrywki do 60 fps – może to nawet wpłynąć na lepszą grafikę. 

Z tego powodu nasza symulacja jest również zbudowana wokół oczekiwanej szybkości aktualizacji przy 30 klatkach na sekundę. Jednak nie zaszkodzi uzyskać 60 klatek na sekundę, ponieważ może to przyczynić się do lepszej grafiki w odniesieniu do efektów czasowych, więc chociaż naszym celem jest 30 klatek na sekundę, nie zamierzamy ograniczać ani przerywać prac optymalizacyjnych tylko dlatego, że osiągamy to na zalecanym sprzęcie, po prostu nie wierzymy, że ustawienie celu na 60 klatek na sekundę przyniesie długoterminowe korzyści, zwłaszcza że napotykamy wyzwania związane z renderowaniem zarówno z bliska, jak i z daleka :)

Cities: Skylines 2 trafiło na komputery osobiste, ale warto pamiętać, że autorzy wciąż pracują nad przygotowaniem konsolowego wydania. Gra miała dzisiaj trafić na PS5 i XSX|S, jednak zespół w ostatnim momencie opóźnił debiut tytułu na konsolach.

Źródło: Reddit

Komentarze (89)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper