Dragon's Dogma 2 na długiej rozgrywce. GTA 5 było inspiracją dla deweloperów

Gry
1059V
Dragon's Dogma 2
Iza Łęcka | 26.09.2023, 13:03

Twórcy serii Resident Evil podczas Tokyo Game Show pokazali nowy zwiastun Dragon's Dogma 2, jednocześnie przywożąc na targi fragmenty rozgrywki. Najnowszy gameplay pozwala sprawdzić, jak prezentuje się obiecująca pozycja rozgrywająca w klimatycznym uniwersum.

Capcom wciąż nie potwierdził daty premiery Dragon's Dogma 2, choć wiele na to wskazuje, że jeszcze w tym roku będziemy mogli poznać dokładny termin przyszłorocznego debiutu – w trakcie branżowej imprezy w Tokio mogliśmy liczyć na rozbudowane fragmenty produkcji.

Dalsza część tekstu pod wideo

Najnowszy gameplay ukazuje wersję gry z PlayStation 5, która charakteryzuje się przyjemną dla oka oprawą nawiązującą do pierwowzoru – podobnie zresztą jak rozgrywka bazująca na stałej współpracy z ekipą. W otwartym świecie Dragon's Dogma 2 będziemy mierzyć się z bestiami, a jednocześnie otrzymamy szansę wykonywania różnorodnych misji – na jednym z materiałów pokazano walkę z wielkim smokiem zapowiadającą się całkiem obiecująco.

W wywiadzie z redakcją VGC reżyser Hideaki Itsuno zdradził, co było głównym celem studia podczas tworzenia drugiej części – zespołowi przede wszystkim zależało na dodaniu zawartości, która z różnych powodów nie znalazła się w pierwszej grze.

Głównie chcieliśmy po prostu wprowadzić rzeczy, których nie mogliśmy osiągnąć w momencie wydania Dragon's Dogma, czy to z powodu braku czasu, czy ograniczeń sprzętu, który był wtedy dostępny. Więc główną inspiracją byliśmy my sami, a w końcu byliśmy w stanie osiągnąć to, co chcieliśmy na obecnej generacji konsol.

Inspiracją dla Dragon's Dogma 2 było Grand Theft Auto 5. Itsuno opowiedział, jak bardzo deweloperzy z Rockstar zrobili na nim wrażenie, tworząc żyjący, reagujący świat, który nie koncentruje się na graczu. Ten aspekt stał się niezwykle ważny dla Japończyków.

Gdybym miał wybrać jedną inną grę, która ukazała się w międzyczasie, powiedziałbym GTA 5. Imponował mi sposób, w jaki udało im się stworzyć świat, w którym naprawdę czuło się, że postacie niezależne żyją własnym życiem niezależnie od gracza. Wszystkie rodzaje rozgrywających się interesujących zachowań mogły mieć miejsce, gdy eksplorowałeś miasto, a wszystkie rodzaje dziwnych wypadków wydawały się mieć miejsce niezależnie od tego, czy tam byłeś, czy nie. To uczucie żyjącego świata jest czymś, co zdecydowanie starałem się osiągnąć w Dragon's Dogma 2.

Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Dragon's Dogma II.

Źródło: YouTube.com // VGC

Komentarze (21)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper