Gry single-player nadal są „podstawą działalności” PlayStation. Jim Ryan tłumaczy podejście do gier-jako-usług

Gry
2232V
PlayStation Studios
Iza Łęcka | 25.09.2023, 10:21

Sony planuje do kwietnia 2026 roku dostarczyć na rynek 12 gier-jako-usług, co w połączeniu z ograniczoną liczbą konkretnych zapowiedzi produkcji single-player jest odbierane negatywnie przez wielu graczy. Szef PlayStation przyznał jednak, że gry fabularne dla pojedynczego gracza nadal stanowią fundament portfolio Japończyków.

Wyciek dokumentów z procesu sądowego Microsoftu z Federalną Komisją Handlu poskutkował także ujawnieniem wypowiedzi Jima Ryana z panelu z inwestorami oraz analitykami. Szef PlayStation skrytykował Xbox Game Pass, ale odpowiedział także na pytania dotyczące nadciągającego katalogu SIE.

Dalsza część tekstu pod wideo

Stwierdzenie, że PlayStation ma okazałe plany dotyczące gier-jako-usług nie powinno już stanowić zbyt dużego zaskoczenia dla wielu obserwatorów branży, tymczasem należy podkreślić, że japoński producent i wydawca nie zapomina o tytułach nastawionych na pojedynczego gracza. Jim Ryan nie ukrywał, że firma wciąż chce skupiać się na narracyjnych przygodach.

Zgodnie z wypowiedzią przedstawiciela PlayStation w 2022 roku Sony planowało premiery 10 nowych produkcji, które miały wpłynąć na podwojenie przychodów z gier first-party w ciągu następnych 4 lat. W zestawieniu nie zabraknie projektów stworzonych dla pojedynczego odbiorcy.

Byłoby naiwnością z naszej strony zakładać, że wszystkie 10 gier odniesie ogromny sukces, więc nie jest to warunek konieczny, by podwoić przychody z gier first-party. Z pewnością nie takie jest nasze założenie. Oczywiście rozróżnienie między hitem a porażką nie jest jednoznaczne. I nie zapominajmy, że w tym samym czasie będziemy nadal publikować gry, które służyły nam tak dobrze przez lata. Te gry single player, piękne graficznie i bogate w narrację, będą nadal podstawą naszej działalności wydawniczej.

Warto zwrócić uwagę, że w czasie tej wypowiedzi Sony informował o opracowaniu 10 gier-jako-usług, a od tego czasu liczba została rozbudowana do 12 tytułów. Według szacunków, popularność pozycji koncentrujących się na narracji poniekąd będzie wpływać na zainteresowanie pozycjami z modelu live-service.

Będziemy nadal tworzyć gry pierwszoosobowe, tak jak zawsze, i spodziewamy się, że będą one miały nieco większą sprzedaż i rentowność, odzwierciedlając naszą wiarę w długoterminową bazę PS5, a także fakt, że te gry trafią na PC. Sądzimy więc, że sprzedaż tych gier wzrośnie, ale będzie to wzrost przyrostowy. Uważamy, że gry w usłudze na żywo będą opierać się na tych fundamentach i przeniosą nas na inny poziom.

Obecnie sporą niedogodnością nie jest brak produkcji oczekiwanych przez fanów PlayStation, ale brak zapowiedzi gier. Korporacja rezygnuje z kolejnych imprez i nie organizuje własnych, dużych pokazów, podczas których moglibyśmy poznać nowe projekty first-party. Musimy zatem uzbroić się w cierpliwość...

Źródło: Reddit

Komentarze (170)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper