Baldur's Gate 3 na PS5 odpowiada jakości gry na ustawieniach Ultra na PC. Digital Foundry chwali grę

Gry
2958V
BG3 i Denuvo
Wojciech Gruszczyk | 07.09.2023, 17:54

Larian Studios nie zawiodło fanów wielkich RPG-ów, którzy wyczekiwali na premierę Baldur's Gate 3 na PlayStation 5. Digital Foundry potwierdza, że gra pod wieloma względami nie ustępuje wersji na PC, co biorąc pod uwagę okoliczności nie zawsze jest standardem.

Baldur's Gate 3 przez długi czas znajdował się w programie Wczesnego Dostępu na PC i to właśnie tę platformę możemy uznać za główną dla produkcji opracowywanej przez Larian Studios. Deweloperzy jednak nie zawiedli posiadaczy PlayStation 5 – gra pod względem oprawy przypomina edycję na komputery osobiste na najwyższych ustawieniach:

Dalsza część tekstu pod wideo

Pod względem wizualnym wersja na PS5 w większości radzi sobie całkiem nieźle, jeśli chodzi o podstawowe funkcje graficzne. Na pierwszy rzut oka nie wydaje się, by grze czegokolwiek brakowało i nie bez powodu: właściwie wydaje się, że produkcja działa z ustawieniami ultra komputera PC, czyli z najwyższym dostępnym zestawem opcji. Nie jest to typowe dla większości gier konsolowych, ale różnica w wydajności na PC pomiędzy różnymi opcjami ustawień jest minimalna, więc wysoki cel wizualny ma tutaj pewien sens.

Deweloperzy zapewnili dwa tryby graficzne (jakość i wydajność) i w obu sytuacjach deweloperzy zdecydowali się na rozdzielczość 1440p – chcąc jednak otrzymać ładniejszą grafikę otrzymamy natywne 1440p z dopieszczoną oprawą. Stawiając jednak na płynność musimy liczyć się z gorszymi widokami i pewnymi „artefaktami” graficznymi.

Grając w Baldur's Gate 3 w 60 klatkach na sekundę (tryb wydajności) przez „większość część rozgrywki” nie zawodzi i otrzymujemy naprawdę dobrą jakość, ale deweloperzy nadal muszą dopracować 3 akt, w którym pojawiają się spadki do nawet 20 fps.

Z wizualnego punktu widzenia Baldur's Gate 3 zapewnia całkiem przyzwoitą rozgrywkę na PS5, a liczba klatek na sekundę jest dobra przez większą część rozgrywki. W trybie wydajności docelowe jest 60 klatek na sekundę i wydaje się, że w większości przypadków ten cel zostaje osiągnięty. Wnętrza i większość zewnętrznych krajobrazów gry, włączając sceny walki, działają dobrze przy 60 klatkach na sekundę.

Grając w 30 fps (tryb jakości) otrzymacie solidną płynność, co biorąc pod uwagę gatunek i potencjalnie spokojniejszy gameplay, może być dla wielu graczy dobrą opcją na rozgrywkę w Baldur's Gate 3.

Istotnym tematem jest również zabawa na podzielonym ekranie – w tym wypadku musimy liczyć się z gorszą oprawą, choć zmiany są skromne. Gra w tej sytuacji przypomina rozgrywkę w trybie jakości ze stabilnymi 30 klatkami.

W zasadzie jednym większym problemem dla Baldur's Gate 3 na PlayStation 5 jest gameplay na kontrolerze – niedogodności nie pojawiają się na początku, ale po pewnym czasie, gdy mamy dostęp do wielu mocy, gra na padzie jest trudniejsza względem zabawy na myszce i klawiaturze.

Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Baldur's Gate III.

Źródło: Eurogamer.net

Komentarze (70)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper