Starfield to „dopracowana i spójna gra” na Xboksach Series X|S. Digital Foundry chwali jakość produkcji

Gry
2705V
Starfield
Wojciech Gruszczyk | 31.08.2023, 18:40

Oddział brytyjskiej redakcji Eurogamer otrzymał od Bethesdy dostęp do produkcji i specjaliści z Digital Foundry chwalą jakość Starfielda na konsolach. Tytuł debiutuje w dobrej jakości na urządzeniach Microsoftu.

Bethesda przyzwyczaiła graczy do tworzenia ogromnych produkcji, które jednak w dniach premier nie zawsze prezentowały oczekiwaną jakość. To właśnie z tego powodu Digital Foundry sprawdziło, jak tytuł prezentuje się na obu konsolach aktualnej generacji Microsoftu.

Dalsza część tekstu pod wideo

Dobra wiadomość jest taka, że Starfield zapewnia bardzo spójną i stabilną rozgrywkę na obu konsolach. W ciągu około 20 godzin gry nie napotkałem żadnych oczywistych błędów ani innych rażących problemów, czego z pewnością nie mogłem powiedzieć o premierowych wersjach Fallouta 4 lub Skyrima.

Oliver Mackenzie chwali pozycję za brak błędów – dziennikarz Digital Foudnry podczas około 20 godzin nie napotkał na bugi, co w przeszłości w przypadku pozycji Bethesdy było niemożliwe. Redaktor wspomina także o znakomitej grafice.

Grafika jest również doskonała, z wysokim poziomem szczegółowości, doskonałym post-processingiem i kilkoma pięknymi grafikami otoczenia. Było to pewne zaskoczenie i uważam, że gra znacznie przewyższa wcześniejsze dokonania Bethesdy.

Digital Foundry potwierdza również, że deweloperzy musieli pójść na pewne kompromisy, które są związane z między innymi częstymi ekranami wczytywania. Twórcy zapewnili także rozgrywkę wyłącznie w jednym trybie – Starfield na Xboksach Series X|S działa w 30 klatkach na sekundę.

Zagłębiając się w obie wersje Xbox Series, na pierwszy rzut oka widzimy bardzo podobne wrażenia na obu konsolach, przy czym nawet słabszy Series S wygląda całkiem nieźle. Istnieją jednak pewne wyraźne różnice, jeśli przyjrzysz się uważnie, czego można się spodziewać, mając na uwadze wiele ograniczeń specyfikacji w maszynie z niższej półki.

Starfield na Xboksie Series X oferuje większą odległość rysowania, bardziej bujną roślinność i ogólnie w samym środowisku można dostrzec istotne zmiany w grafice – mogliśmy się jednak tego spodziewać biorąc pod uwagę, że Xbox Series S oferuje znacznie gorszą wydajność.

Porównując te dwie platformy, zauważyłem ciekawą różnicę w renderowaniu terenu. Sama powierzchnia podłoża wygląda inaczej w przypadku obu maszyn, nawet z bliskiej odległości. Nie jest oczywiście lepiej lub gorzej na tej czy innej platformie, po prostu teren przyjmuje nieco inny kształt z inną mieszanką tekstur.

Digital Foundry pokazuje jeszcze kilka różnic, ale najważniejszy w tym wypadku jest efekt końcowy – Starfield działa i wygląda świetnie na Xboksach Series X|S i tytuł od premiery nie jest przeładowany błędami.

Przeczytajcie naszą recenzję Starfielda.

Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Starfield.

Źródło: Eurogamer.net

Komentarze (281)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper