Xbox Game Pass - koniec promocji za 4 złote. Microsoft przygotowuje się do gorącego okresu
Podczas jednego z wywiadów w trakcie tegorocznego gamescomu Phil Spencer otwarcie przyznał, że dla giganta z Redmond niezwykle ważna jest liczba graczy oraz czas, jaki poświęcają oni na rozgrywkę – niezależnie od sprzętu, z jakiego korzystają. Strategia Amerykanów – szczególnie w kontekście okresowych promocji na Game Passa – cyklicznie ulega zmianie.
Microsoft ma przed sobą niezwykle obiecujące tygodnie – na początku września gracze wyruszą w kosmos, by po kilku tygodniach wkroczyć do mrocznego miasta Krat i spróbować swoich możliwości jako nieoczywista wersja Pinokia czy sprawdzić się w szalonych napadach w Payday 3. Październik dla sporej części xboksowej społeczności będzie stał pod znakiem najnowszej Forzy Motorsport. A wszystkie wskazane przede mnie produkcje będą dostępne w ramach Game Passa.
W marcu informowaliśmy, że Amerykanie kończą z bardzo popularną promocją, dzięki której miesięczny dostęp do Xbox Game Pass był wyceniany na 4 złote (1 dolara), i szukają nowych sposobów na promocje marketingowe. Od tego czasu wiele zdążyło się zmienić – nowi użytkownicy abonamentu w lipcu ponownie mogli skorzystać z obniżki ceny, później doszło do nieprzyjemnej zmiany i aktualizacji przelicznika tańszego dostępu do rozbudowanej biblioteki produkcji. Okazuje się, że to nie koniec modyfikacji.
Xbox Game Pass Ultimate oraz PC Game Pass nie są już dostępne w promocji za 4 zł, przez co chętni użytkownicy będą musieli zapłacić 62,99 zł lub 39,99 zł za korzystanie z abonamentu przez miesiąc. Konsolowa wersja propozycji nadal kosztuje 42,99 zł.
Microsoft najwyraźniej ponownie zlikwidował wersję próbną Xbox Game Pass za 1 dolara, tuż przed premierą Starfield.
Microsoft has apparently eliminated the $1 Xbox Game Pass trial once again, just before the release of Starfield https://t.co/8tUcvdYHX3https://t.co/nnok972zbU
— Wario64 (@Wario64) August 27, 2023
Pictured: today vs earlier this month pic.twitter.com/GpDDl3jz4l
Tym samym producent Xboksa może przygotowywać się do bardzo gorącego okresu – wiele premier w usłudze jak najbardziej zachęca użytkowników do wykupienia subskrypcji i może sprawić, że społeczność Game Passa wzrośnie. Całkiem zrozumiałe jest, że inwestycje na tak duże projekty i współprace powinny przynieść zyski, dlatego zmiana Microsoftu nie wydaje się zbyt zaskakująca.