Ubisoft odniósł się do zamieszania związanego z usuwaniem kont graczy. Poznaliśmy kryteria

Francuzi zareagowali na wszelkie negatywne opinie społeczności na temat możliwego usuwania kont z rozwijanej platformy. Firma przedstawiła szereg warunków procedury, dzięki czemu możemy być spokojni – nikt nie straci dostępu do wcześniej kupionych gier.
Ubisoft Support, odpowiadając na wiadomość jednego z zaniepokojonych obserwatorów, potwierdziło, że gracze, by nie stracić „dostępu do swoich gier lub konta” muszą zalogować się na konto w ciągu 30 dni od otrzymania stosownej wiadomości e-mail.
Cześć. Chcieliśmy tylko dodać, że możesz uniknąć zamknięcia konta, logując się na swoje konto w ciągu 30 dni (od otrzymania wiadomości e-mail) i wybierając link "Anuluj zamknięcie konta" zawarty w wiadomości e-mail. Z pewnością nie chcemy, abyś stracił dostęp do swoich gier lub konta, więc jeśli masz jakiekolwiek trudności z logowaniem, zgłoś się do pomocy technicznej.




Hey there. We just wanted to chime in that you can avoid the account closure by logging into your account within the 30 days (since receiving the email pictured) and selecting the Cancel Account Closure link contained in the email. We certainly do not want you to lose access to…
— Ubisoft Support (@UbisoftSupport) July 20, 2023
Sprawa spotkała się z niemałym poruszeniem, na co producent i wydawca nie mógł pozostać obojętny. Ubisoft skontaktował się z redakcją IGN, by dokładnie przedstawić swoje stanowisko. Potwierdzono, że usunięciu podlegają konta nieaktywne „od wielu lat”, a wszelkie procedury bezpośrednio odnoszą się do rozporządzenia Unii Europejskiej dotyczącego ochrony danych (RODO).
Głównym celem działań jest zapobieganie oszustwom, a każda akcja przedsiębiorstwa jest „zgodna z wymogami prawnymi i standardami w branży”.
Ubisoft przedstawił również kryteria, według których może dojść do usunięcia konta – firma zaprzecza poprzedniej wiadomości podkreślając, że nie usuwa kont, w których bibliotekach znajdują się zakupione wcześniej gry.
Pozbywając się danego konta, Francuzi biorą pod uwagę:
- Aktywność konta w grach od momentu jego utworzenia.
- Bibliotekę konta: konta zawierające zakupione gry na PC nie kwalifikują się do usunięcia.
- Czas nieaktywności konta, czyli ostatnie logowanie do naszego ekosystemu (w tym z gier Ubisoft na Steam i innych platformach).
- W praktyce, na dzień dzisiejszy, nigdy nie usunęliśmy kont, które były nieaktywne przez mniej niż 4 lata.
- Istnienie aktywnej subskrypcji powiązanej z kontem.
Pomimo wszystkich wcześniejszych niejasności, najważniejsze jest jedno – jeśli korzystając z platformy Ubisoftu posiadacie przynajmniej jedną pozycję w katalogu, nie powinniście się obawiać utraty dostępu do serwisu.