Ubisoft odniósł się do zamieszania związanego z usuwaniem kont graczy. Poznaliśmy kryteria

Gry
1456V
Ubisoft logo
Iza Łęcka | 25.07.2023, 09:13
PC

Francuzi zareagowali na wszelkie negatywne opinie społeczności na temat możliwego usuwania kont z rozwijanej platformy. Firma przedstawiła szereg warunków procedury, dzięki czemu możemy być spokojni – nikt nie straci dostępu do wcześniej kupionych gier.

Ubisoft Support, odpowiadając na wiadomość jednego z zaniepokojonych obserwatorów, potwierdziło, że gracze, by nie stracić „dostępu do swoich gier lub konta” muszą zalogować się na konto w ciągu 30 dni od otrzymania stosownej wiadomości e-mail.

Dalsza część tekstu pod wideo

Cześć. Chcieliśmy tylko dodać, że możesz uniknąć zamknięcia konta, logując się na swoje konto w ciągu 30 dni (od otrzymania wiadomości e-mail) i wybierając link "Anuluj zamknięcie konta" zawarty w wiadomości e-mail. Z pewnością nie chcemy, abyś stracił dostęp do swoich gier lub konta, więc jeśli masz jakiekolwiek trudności z logowaniem, zgłoś się do pomocy technicznej.

Sprawa spotkała się z niemałym poruszeniem, na co producent i wydawca nie mógł pozostać obojętny. Ubisoft skontaktował się z redakcją IGN, by dokładnie przedstawić swoje stanowisko. Potwierdzono, że usunięciu podlegają konta nieaktywne „od wielu lat”, a wszelkie procedury bezpośrednio odnoszą się do rozporządzenia Unii Europejskiej dotyczącego ochrony danych (RODO). 

Głównym celem działań jest zapobieganie oszustwom, a każda akcja przedsiębiorstwa jest „zgodna z wymogami prawnymi i standardami w branży”. 

Ubisoft przedstawił również kryteria, według których może dojść do usunięcia konta – firma zaprzecza poprzedniej wiadomości podkreślając, że nie usuwa kont, w których bibliotekach znajdują się zakupione wcześniej gry.

Pozbywając się danego konta, Francuzi biorą pod uwagę:

  • Aktywność konta w grach od momentu jego utworzenia.
  • Bibliotekę konta: konta zawierające zakupione gry na PC nie kwalifikują się do usunięcia.
  • Czas nieaktywności konta, czyli ostatnie logowanie do naszego ekosystemu (w tym z gier Ubisoft na Steam i innych platformach).
  • W praktyce, na dzień dzisiejszy, nigdy nie usunęliśmy kont, które były nieaktywne przez mniej niż 4 lata.
  • Istnienie aktywnej subskrypcji powiązanej z kontem.


Pomimo wszystkich wcześniejszych niejasności, najważniejsze jest jedno – jeśli korzystając z platformy Ubisoftu posiadacie przynajmniej jedną pozycję w katalogu, nie powinniście się obawiać utraty dostępu do serwisu.

Źródło: IGN

Komentarze (27)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper