Electronic Arts przeszło duże, wewnętrzne zmiany. Działania mają pomóc w tworzeniu lepszych gier

W szeregach doświadczonego producenta i wydawcy wielu popularnych IP zaszły istotne zmiany organizacyjne. Wydzielone zostały poszczególne działy, których liderzy będą skupiać się na wielu produkcjach i otrzymają większą kontrolę nad projektami.
Electronic Arts ogłosiło „kolejny krok” w ewolucji firmy, którego celem jest w głównej mierze wzmocnienie pozycji liderów studiów. Obecnie specjaliści zajmujący wysokie stanowiska otrzymają „większą kreatywną wolność” oraz „odpowiedzialnością finansową”, co w rezultacie powinno doprowadzić braku oczekiwania na kluczowe zgody i szybsze podejmowanie ważnych decyzji.
Tym samym EA będzie składać się z dwóch podmiotów – EA Entertainment zaoferuje produkcje Elektroników należące do własnych IP oraz licencjonowanych marek, natomiast EA Sports pozostanie organizacją koncentrującą się na sporcie, czyli tytułach z serii EA Sports FC (dawniej FIFA), Madden NFL oraz PGA Tour.




Liderzy poszczególnych dywizji przedsiębiorstwa zostali wczoraj przedstawieni. Laura Miele obejmie stanowisko prezeski EA Entertainment, Technology & Central Development, Vince Zampella skoncentruje się na Apex Legends, grach z uniwersum Star Wars i serii Battlefield, głównym zadaniem Samanthy Ryan będzie kierowanie między innymi rozwojem blockbusterów single-player, Jeff Karp otrzymał pod skrzydła dział mobilny, a Cam Weber zajmie się EA Sports.