PS Plus z grami PlayStation od dnia premiery? Sony potwierdza swój plan

Gry
3871V
Gry PlayStation Studios
Iza Łęcka | 15.06.2023, 08:29

Sony, rozwijając PlayStation Plus, nie podążyło drogą konkurencji i nie zaoferowało gier first-party od premiery w abonamencie. Do sprawy ponownie odniósł się Nick Maguire, który otwarcie przyznał, że strategia przynosi satysfakcjonujące rezultaty.

W ciągu kilku generacji japoński producent doczekał się niezwykle rozbudowanego katalogu solidnych gier first-party. W świadomości wielu graczy na trwałe zapisały się takie tytuły jak The Last of Us, Uncharted, Spider-Man czy God of War, a każdy duży projekt PlayStation Studios spotyka się z głośnym przyjęciem.

Dalsza część tekstu pod wideo

Nick Maguire, szef działu subskrypcji w PlayStation, w trakcie wywiadu dla Gamesindustry.biz stwierdził, że przygody opracowywane przez studia Sony cieszą się bardzo dużym zainteresowaniem w usłudze. Według udostępnionych danych aż 4 z 10 najpopularniejszych gier w PlayStation Plus to pozycje stworzone przez PlayStation Studios:

Cztery z dziesięciu najlepszych tytułów w ciągu roku to tytuły PS Studios, czy to Spider-Man: Miles Morales, Horizon Forbidden West, a nawet Ratchet and Clank Rift Apart, który dołączył dopiero niedawno – to bardzo szybko rośnie z miesiąca na miesiąc. Te ekskluzywne gry są naprawdę tym, co zyskuje. To przyciąga ludzi.

Nie powinniśmy jednak oczekiwać na znaczące zmianę podejścia do produkcji first-party. Sony jest zadowolone z przyjętej strategii i oferowania gier ekskluzywnych PlayStation w abonamencie dopiero po wielu miesiącach od debiutu.

Jesteśmy zadowoleni z naszej strategii. Wprowadzanie gier nieco później w cyklu życia oznacza, że możemy dotrzeć do większej liczby klientów 12, 18 czy 24 miesiące po ich wydaniu. Widzimy, że klienci wciąż są podekscytowani tymi grami i chętnie w nie grają. Dla nas to działa. Od czasu do czasu nadarzy się okazja, by zainwestować w grę typu day-and-date, taką jak Stray, i korzystamy z niej, gdy tylko się pojawi. Ale dla nas, pozwalając tym [własnym - przyp. red.] grom najpierw wyjść na platformę poza usługą... To jest skuteczne i nadal będzie to nasza strategia.

Wspomniany Stray jest bardzo dobrym przykładem owego działania. Przedsiębiorstwo promowało przygodę niczym produkcję first-party, materiały z gry widzieliśmy na wielu imprezach PlayStation, co poskutkowało znakomitymi wynikami – przygoda puchatego rudzielca przyciągnęła największą liczbę subskrybentów w ostatnich 12 miesiącach.

Źródło: Gamesindustry.biz

Komentarze (98)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper