Wiedźmin 3 ulepszony i z jeszcze jedną modyfikacją! Aktualizacja 4.03 w szczegółach

Gry
7931V
Wiedźmin 3 patch
Wojciech Gruszczyk | 11.05.2023, 14:28

CD Projekt RED kilka godzin temu zapowiedział aktualizację do Wiedźmina 3: Dziki Gon i właśnie pliki wylądowały na serwerach. Gracze mogą liczyć na kilka znaczących usprawnień, dzięki którym produkcja powinna działać lepiej na wszystkich platformach.

Wiedźmin 3 Dziki Gon ma już swoje lata, ale CD Projekt RED nieustannie pracuje nad ulepszeniem przygody, by zaoferować graczom odpowiednie wrażenia. Studio właśnie zaprosiło graczy na pobieranie aktualizacji 4.03, która zawiera szereg ulepszeń związanych z rozgrywką oraz zadaniami.

Dalsza część tekstu pod wideo

Studio potwierdziło także, że nadal pracuje nad usprawnieniem gry na Nintendo Switcha – firma wykorzystując okazję potwierdziła, że przygotowuje lepszą integracje zapisów w chmurze:

Skoro już jesteśmy przy Switchu, oto mały przedsmak: dotychczasowa integracja plików zapisu z chmurą Steama i GOG-a, wprowadzona w patchu 3.6, w nadchodzącej aktualizacji zostanie ulepszona, a także zastąpiona systemem postępów międzyplatformowych, który wszedł na inne platformy wraz z patchem 4.00. Chcemy w ten sposób utrzymać spójność z naszymi innymi grami oraz zapewnić wam ujednolicone doświadczenia na wszystkich platformach. Nowy system będzie wymagał posiadania konta GOG, niezależnie od platformy PC, z jakiej korzystacie.

Twórcy Wiedźmina zajęli się między innymi zadaniami, dodali opcję automatycznego stosowania olejów w walce czy też ograniczyli możliwości spożywania posiłków pod wodą. W przypadku konsol wyeliminowano dwa błędy czy też zadbano o większą wydajność. Natomiast na PC możemy liczyć również na mniejszą liczbę bugów oraz dorzucono wsparcie Intel Xe Super Sampling.

Wiedźmin 3 Dziki Gon - aktualizacja 4.03

PC

  • Naprawiono problem, w wyniku którego ray-trace’owane cienie roślinności pojawiały się w zależności od odległości i ujęcia Geralta.
  • Naprawiono problem, w wyniku którego kilkukrotne włączanie i wyłączanie odbić ze śledzeniem promieni światła oraz cieni mogło powodować pojawianie się czarnych cieni na krawędziach obiektów.
  • Usunięto błąd, w wyniku którego w wersji DirectX 11 mogły pojawiać się awarie podczas uruchamiania gry lub po wczytywaniu zapisu na niektórych procesorach AMD.
  • Dodano wsparcie dla Intel Xe Super Sampling, technologii upscalingu, która wykorzystuje uczenie maszynowe do podnoszenia wydajności i jakości obrazu.
  • Naprawiono błędy w oświetleniu związane z odbiciami w przestrzeni ekranu, które pojawiały się, gdy oświetlenie globalne ze śledzeniem promieni było wyłączone.
  • Poprawiono wydajność oświetlenia globalnego ze śledzeniem promieni i odbić ze śledzeniem promieni światła.
  • Naprawiono problem, w wyniku którego podczas przejeżdżania Płotką przez kałuże na ekranie mogły pojawiać się fioletowe plamy.

KONSOLE

  • Opcja postępów międzyplatformowych będzie teraz poprawnie wyświetlać konto, na które zalogowany jest gracz.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego po włączeniu trybu wydajności na PlayStation 5 na ekranie ekwipunku na postaci Geralta pojawiały się ciemne pasy lub cienie.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego na konsolach nowej generacji gra mogła się chwilowo zawieszać przy tworzeniu automatycznego zapisu.
  • Wyeliminowano spadki wydajności na konsolach nowej generacji podczas korzystania z Wiedźmińskich zmysłów w Beauclair i Novigradzie.

EFEKTY WIZUALNE – PC i konsole nowej generacji

  • Naprawiono błąd, w wyniku którego przy włączonej funkcji śledzenia promieni na ziemi i ścianach mogła pojawiać się siatka jasnych punktów w niektórych warunkach pogodowych.
  • Pajęcze sieci nie będą już zmieniały kolorów przy poruszaniu kamerą z włączonym trybem śledzenia promieni.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego niektóre tekstury bohaterów z przerywników filmowych mogły wydawać się nie w pełni wyrenderowane.
  • Przez czas i przestrzeń – naprawiono błąd, w wyniku którego mgła w Mrocznej Dolinie była różowa zamiast biała.

ZADANIA I ROZGRYWKA – PC i konsole nowej generacji

  • Dodano mod Next Gen Script Fixes stworzony przez Sergeanur.

ZADANIA I ROZGRYWKA – dostępne na wszystkich platformach

  • W cieniu Wiecznego Ognia – muzyka towarzysząca zadaniu nie będzie już grać po jego ukończeniu. Gracze, którzy już doświadczyli tego problemu, będą musieli ponownie wejść do
  • Novigradu lub do oxenfurckich kanałów, aby poprawka zadziałała.
  • Dodano opcję automatycznego stosowania olejów w walce.
  • Teraz Geralt nie może jeść i pić pod wodą (z wyjątkiem eliksirów oraz odwarów). // Nasz zespół uzgodnił, że spożywanie płynów z zakorkowanej flaszki mogłoby być możliwe, jednak wspólnie stwierdziliśmy, że wypicie kufla piwa albo zjedzenie grillowanego mięsa pod wodą jest już naciągane.

Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Wiedźmin 3: Dziki Gon.

Źródło: CD Projekt RED

Komentarze (59)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper