Xbox Game Pass nie jest „destrukcyjnym modelem biznesowym”. Gracze traktują usługę jako „dodatek”

Gry
1629V
Xbox Game Pass logo
Wojciech Gruszczyk | 30.03.2023, 14:51

Microsoft wciąż mierzy się z opinią, według której Xbox Game Pass negatywnie wpływa na branżę, ponieważ gracze nie kupują gier i wolą zaczekać na ofertę amerykańskiej korporacji. Z tym zdaniem nie zgadza się Chris Charla, który twierdzi, że biblioteka jest tak naprawdę dodatkiem.

Xbox Game Pass systematycznie oferuje graczom świetne produkcje, więc część klientów usługi zamiast kupować pełne wersje gier, może po prostu cieszyć się tytułami z biblioteki. Nie jest to tak naprawdę nic złego, ale nie brakuje głosów, według których usługa ma bardzo negatywny wpływ na branżę – w zasadzie nawet sama korporacja wspomniała o „kanibalizacji sprzedaży”.

Dalsza część tekstu pod wideo

Z opinią nie zgadza się Chris Charla, dyrektor Microsoftu ds. programu ID@Xbox, który w rozmowie z Christopherem Dringem z GamesIndustry wspomniał, że gracze tak naprawdę traktują usługę jako... dodatek.

„Nie opisałbym tego jako destrukcyjne [działanie na branże – dop. red.], ponieważ nie sądzę, że jest to sposób, w jaki Uber wszedł i pozbył się wszystkich taksówek w tej branży. To jest dodatek. Ludzie nadal kupują wiele gier i nadal kupują wiele gier na Xboxa. Kupują gry poprzez Game Pass ze zniżką, którą otrzymują jako członkowie. Nie sądzę więc, aby Game Pass był destrukcyjnym modelem biznesowym, jest on raczej dodatkiem w naprawdę pozytywny sposób. A my, jako branża, musimy szukać więcej takich dodatkowych modeli biznesowych. Trochę jak z dystrybucją cyfrową, która mogła być nieco destrukcyjna dla przestrzeni detalicznej, ale ostatecznie była dodatkowa, ponieważ nie każda gra musi mieć rozmiar, który uzasadniałby jej obecność na płycie”.

Jak wiadomo w abonamencie Xbox Game Pass nie pojawiają się jedynie mniejsze pozycje, które nie trafiają na płytę, ponieważ Microsoft wrzuca wszystkie gry swoich zespołów, Bethesdy oraz w przyszłości chce oferować za pomocą usługi gry Activision Blizzard.

Xbox Game Pass ma na pewno duży wpływ na branżę, ale czy możemy tutaj mówić o destrukcyjnym modelu biznesowym?

Źródło: GamesIndustry.biz

Komentarze (228)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper