Sony obawia się większej ceny i gorszej jakości Call of Duty na PS5. Microsoft ostro odpowiada

Gry
2528V
PlayStation Xbox
Wojciech Gruszczyk | 16.03.2023, 14:29

Sony oraz Microsoft przygotowały swoje odpowiedzi na ostatnie działania korporacji. Competition and Markets Authority opublikowało nowy raport, w którym z jednej strony Amerykanie oskarżają Japończyków, a druga strona konkretnie odpowiada.

Urzędnicy z Wielkiej Brytanii podsumowali ostatnie działania Microsoftu oraz Sony, ponieważ obie korporacje wysłały do CMA nowe dokumenty. Producent Xboksa potwierdza, że w każdej możliwej sytuacji może zapewnić Sony umowę, by gracze PlayStation mogli grać w gry z serii Call of Duty na identycznych warunkach jak społeczności na innych platformach.

Dalsza część tekstu pod wideo

Przedstawiciele Microsoftu nie gryzą się w język określając, że Sony w samolubny sposób chce chronić swoją dominacji na rynku

„Microsoft jest gotowy, tak jak od pierwszego dnia, zawrzeć umowę z Sony, aby zapewnić pozostanie Call of Duty na PlayStation. Microsoft wielokrotnie zobowiązywał się do tego zarówno publicznie, jak i prywatnie. Jednak w przeciwieństwie do Nintendo i Nvidii, Sony stanowczo odmówiło zawarcia porozumienia z Microsoftem, wzywając w zamian do zakazania fuzji. Sony ma ponad dwukrotnie większą bazę zainstalowanych konsol i sprzedaż konsol niż Microsoft w skali globalnej. Stanowisko Sony musi być postrzegane jako to, czym jest: samolubną próbą ochrony swojej dominującej pozycji na rynku, a nie jako prawdziwe obawy dotyczące dalszego dostępu do CoD - który mógł być zapewniony miesiące temu”.

Microsoft podkreślił również, że urzędnicy z CMA opierają się na „fundamentach i oczywistych błędach” w swoich obliczeniach dotyczących wpływu fuzji na rynek.

Sony również wysłało swój dokument i firma podkreśla, że Microsoft może bardzo negatywnie wpłynąć na rynek i korporacja wymienia strategie, którymi Amerykanie mogą podążyć po finalizacji transakcji:

Zdaniem SIE, oprócz całkowitego zamknięcia dostępu do rynku, Microsoft miałby również motywację do zaangażowania się w jedną lub więcej z następujących strategii częściowego zamknięcia dostępu do rynku:
- podniesienie ceny Call of Duty na PlayStation;
- obniżenie jakości i wydajności Call of Duty na PlayStation w porównaniu z Xboksem;
- ograniczanie, pogarszanie lub niepriorytetowe traktowanie inwestycji w doświadczenie gry wieloosobowej na PlayStation; lub udostępnianie Call of Duty w ramach usług subskrypcji wielu gier ("MGS") tylko w Game Passie lub udostępnianie Call of Duty w PlayStation Plus po cenie nieopłacalnej z handlowego punktu widzenia, co czyni je de facto ekskluzywnym”.

Źródło: Tom Warren

Komentarze (289)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper