Rosjanie nie żartowali. STALKER 2 mierzy się z dużym wyciekiem – mapa, gameplay i szczegóły gry ujawnione
Na początku tygodnia informowaliśmy o groźbach grupy Vestnik TSS, która dotarła do materiałów i szczegółów STALKER 2: Heart of Chornobyl. Ukraińskie studio nie spełniło oczekiwań Rosjan, przez co w sieci opublikowane zostały ujęcia oraz konkrety dotyczące fabuły najnowszej produkcji.
W zeszłym roku GSC Game World odcięło się od rosyjskiej społeczności, która niezwykle ostro zareagowała na zmianę. Przedsiębiorstwo nie zamierza wydać STALKER-a 2 w Rosji oraz nie przygotuje lokalizacji dla graczy z tego kraju.
Bezpośredni wpływ na decyzję GSC Game World miała inwazja wojsk Władimira Putina na Ukrainę, która bezsprzecznie oddziałuje na życie milionów obywateli. Mimo to Rosjanie nie dają za wygraną – kilka dni temu studio potwierdziło, że nieustannie mierzy się z atakami hakerów, w wyniku których wyciekło część danych z produkcji STALKER 2: Heart of Chornobyl.
Twórcy nie chcą przeprosić rosyjskiej społeczności i nie zamierzają zmieniać planów dotyczących wydania gry, dlatego w sieci stopniowo pojawiają się konkrety oraz materiały z pozycji.
Vestnik TSS udostępniło mapę świata ze wszystkimi lokacjami oraz mnóstwem oznaczeń, rozmaite dokumenty projektowe, artbooki, grafiki koncepcyjne, wstępne informacje na temat przyszłych DLC z przygotowanymi lokacjami, opis przedmiotów i przerywników fabularnych, zarys historii gry (pojawienie się i śmierć kluczowych postaci, odpowiedzi na główne pytania fabularne), detale dotyczące rozwoju świata, a nawet dowody rzekomo potwierdzające, że tytuł w pewnym stopniu opiera się na elementach z anulowanego STALKER-a 2 z 2011 roku. W zestawie plików znajdziemy grafiki z różnych buildów gry, a nawet gameplay ukazujący testy wielu systemów.
Deweloperzy już wcześniej przyznali, iż zostali zaatakowani i jednocześnie podkreślili, że niektóre materiały były przestarzałe, przez co nie prezentowały ostatecznej wizji zespołu. GSC Game World zniechęca przed sprawdzaniem plików, które najzwyczajniej mogą negatywnie wpłynąć na finalne wrażenia graczy.