Amnesia: The Bunker ma datę premiery. Gra zalicza opóźnienie, ale nadal zmierza do Xbox Game Pass

Gry
704V
Amnesia: The Bunker
Iza Łęcka | 02.02.2023, 13:31

Frictional Games potwierdziło ostateczną datę premiery rozwijanego survival horroru, na który będziemy musieli nieco dłużej zaczekać. Ostatnie miesiące były dla zespołu na tyle wymagające, że opóźnienie wydaje się jak najbardziej zrozumiałe.

Amnesia: The Bunker to horror czerpiący garściami z sukcesu Obcy Izolacja, który wygląda całkiem interesująco. Choć w grudniu mogliśmy liczyć na kilka materiałów ukazujących mroczny świat oraz fragmenty rozgrywki, autorzy wystawią naszą cierpliwość na próbę. Debiut gry został pierwotnie zaplanowany na marzec, lecz kłopoty, z jakimi musiało mierzyć się studio, sprawiły, że do bunkra z czasów I wojny światowej będziemy mogli wkroczyć 16 maja.

Dalsza część tekstu pod wideo

Jeżeli weźmiemy pod uwagę harmonogram nadciągających premier, to decyzja wydaje się jak najbardziej słuszna – 9 marca zadebiutuje Fatal Frame: Mask of the Lunar Eclipse, 16 marca zagramy The Dark Pictures: Switchback VR, natomiast na 24 marca zaplanowano premierę Resident Evil 4. Przy takim zatrzęsieniu propozycji należących do jednego gatunku trudno odnieść komercyjny sukces, nawet jeżeli projekt ląduje w popularnej usłudze subskrypcyjnej.

Amnesia: The Bunker jednak znajdzie się na rynku w bardzo gorącym okresie, kiedy są zaplanowane premiery: Age of Wonders 4 (02.05), Redfall (02.05), Fuga: Melodies of Steel 2 (11.05, również w Game Passie), The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom (12.05), Endless Dungeon (18.05) oraz Suicide Squad: Kill the Justice League (26.05). 

W oficjalnej wiadomości przedstawiciele Frictional Games zdradzili, że końcówka roku była dla całego zespołu bardzo trudna, spora część ekipy chorowała, co miało niebagatelny wpływ na dalsze prace nad projektem. Deweloperzy potrzebują więc kilku dodatkowych tygodni na dopracowanie gry.

„Zespół Frictional doświadczył ciężkiej zimy i szeregu problemów zdrowotnych, które wpłynęły na rozwój gry. Jesteśmy małym zespołem i takie rzeczy mocno odbijają się na produkcji.

Ważne jest dla nas, aby oddać sprawiedliwość grze, dlatego nie chcemy się spieszyć z wydaniem produktu. Zespół ciężko pracuje, aby uczynić The Bunker najlepszym, jakim może być, a kilka tygodni więcej zrobi niezbędną różnicę”.

Źródło: Frictional Games

Komentarze (19)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper