Microsoft wykupił reklamę, by przekonać FTC do wydania zgody na transakcję z Activision Blizzard
Microsoft na początku roku zaakceptował 300-osobowy związek zawodowy testerów z ZeniMax Media. Ta wiadomość odbiła się szerokim echem w branży i producent Xboksów postanowił wykorzystać sytuację, by zachęcić FTC do wydania zgody przejęcia Activision Blizzard.
Microsoft wciąż stara się uzyskać zgodę od Federalnej Komisji Handlu na zakończenie transakcji z Activision Blizzard. Korporacja wpadła na nietypowy pomysł i wykupiła reklamę w Washington Post, dzięki której korporacja potwierdza chęć wprowadzenia nowych zasad wśród deweloperów odpowiedzialnych za serię Call of Duty.
Na pewno należy wspomnieć, że Microsoft już wcześniej nawiązał współpracę z Communications Workers of America (największy związek zawodowy zajmujący się komunikacją i mediami w Stanach Zjednoczonych), by po przejęciu Activision Blizzard móc zapewnić deweloperom swobodę działania w tworzeniu związków zawodowych – jak wiadomo firma Bobby'ego Koticka nie zgadza się na takie działania.
Teraz Microsoft potwierdza, że „wprowadzi te same zasady do Activision Blizzard” i po prostu chce pomóc deweloperom. Warto zaznaczyć, że wielka reklama została podpisana właśnie przez CWA, które całkowicie wspiera fuzje.
Wchodząc w nowy rok, jesteśmy nadal zaangażowani w tworzenie jak najlepszych miejsc pracy dla ludzi, którzy zarabiają na życie w sektorze technologicznym. Kiedy zarówno pracownicy, jak i zarząd zabierają głos przy stole negocjacyjnym, korzystają na tym zarówno pracownicy, jak i udziałowcy oraz klienci.
Dotyczy to również ponad 300 pracowników studiów ZeniMax Media firmy Microsoft, którzy skorzystali ze swojego legalnego prawa do głosowania w celu utworzenia związku zawodowego. Jest to zgodne z nowymi, przełomowymi zasadami neutralności pracowniczej, które Communications Workers of America i Microsoft ustanowiły w zeszłym roku. W ciągu 2023 roku mamy nadzieję doprowadzić do tego samego porozumienia i zasad w firmie Activision Blizzard, której Microsoft zaproponował przejęcie.
Nie prosimy FTC o zignorowanie obaw dotyczących konkurencji. Wręcz przeciwnie, uważamy, że należy szukać rozwiązań, które chronią konkurencję i konsumentów, a jednocześnie wspierają potrzeby pracowników, wzrost gospodarczy i amerykańskie innowacje.
Uważamy, że jest to duch, który doprowadził Kongres do utworzenia FKH w 1914 r.
Jest to duch, który warto podtrzymywać przy życiu również dzisiaj.
Jest to bez wątpienia nietypowa forma promocji, w której korporacja podkreśla, że może wprowadzić lepsze traktowanie pracowników, gdy FTC zgodzi się na finalizację transakcji.