Microsoft wykupił reklamę, by przekonać FTC do wydania zgody na transakcję z Activision Blizzard

Gry
2138V
FTC Activision Blizzard Microsoft Xbox
Wojciech Gruszczyk | 09.01.2023, 17:01

Microsoft na początku roku zaakceptował 300-osobowy związek zawodowy testerów z ZeniMax Media. Ta wiadomość odbiła się szerokim echem w branży i producent Xboksów postanowił wykorzystać sytuację, by zachęcić FTC do wydania zgody przejęcia Activision Blizzard.

Microsoft wciąż stara się uzyskać zgodę od Federalnej Komisji Handlu na zakończenie transakcji z Activision Blizzard. Korporacja wpadła na nietypowy pomysł i wykupiła reklamę w Washington Post, dzięki której korporacja potwierdza chęć wprowadzenia nowych zasad wśród deweloperów odpowiedzialnych za serię Call of Duty.

Dalsza część tekstu pod wideo

Na pewno należy wspomnieć, że Microsoft już wcześniej nawiązał współpracę z Communications Workers of America (największy związek zawodowy zajmujący się komunikacją i mediami w Stanach Zjednoczonych), by po przejęciu Activision Blizzard móc zapewnić deweloperom swobodę działania w tworzeniu związków zawodowych – jak wiadomo firma Bobby'ego Koticka nie zgadza się na takie działania.

Teraz Microsoft potwierdza, że „wprowadzi te same zasady do Activision Blizzard” i po prostu chce pomóc deweloperom. Warto zaznaczyć, że wielka reklama została podpisana właśnie przez CWA, które całkowicie wspiera fuzje.

Wchodząc w nowy rok, jesteśmy nadal zaangażowani w tworzenie jak najlepszych miejsc pracy dla ludzi, którzy zarabiają na życie w sektorze technologicznym. Kiedy zarówno pracownicy, jak i zarząd zabierają głos przy stole negocjacyjnym, korzystają na tym zarówno pracownicy, jak i udziałowcy oraz klienci.

Dotyczy to również ponad 300 pracowników studiów ZeniMax Media firmy Microsoft, którzy skorzystali ze swojego legalnego prawa do głosowania w celu utworzenia związku zawodowego. Jest to zgodne z nowymi, przełomowymi zasadami neutralności pracowniczej, które Communications Workers of America i Microsoft ustanowiły w zeszłym roku. W ciągu 2023 roku mamy nadzieję doprowadzić do tego samego porozumienia i zasad w firmie Activision Blizzard, której Microsoft zaproponował przejęcie.

Nie prosimy FTC o zignorowanie obaw dotyczących konkurencji. Wręcz przeciwnie, uważamy, że należy szukać rozwiązań, które chronią konkurencję i konsumentów, a jednocześnie wspierają potrzeby pracowników, wzrost gospodarczy i amerykańskie innowacje.

Uważamy, że jest to duch, który doprowadził Kongres do utworzenia FKH w 1914 r.

Jest to duch, który warto podtrzymywać przy życiu również dzisiaj.

Jest to bez wątpienia nietypowa forma promocji, w której korporacja podkreśla, że może wprowadzić lepsze traktowanie pracowników, gdy FTC zgodzi się na finalizację transakcji.

Microsoft reklama FTC Fuzja

Źródło: The Verge

Komentarze (147)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper