Masa nowych informacji o Final Fantasy XV - to nie jest "tylko" action RPG
Gry
1105V
PS4
XONE
Final Fantasy XV to trochę taki Duke Nukem Forever gier RPG, choć wygląda na to, że Sqaure Enix skierowało w końcu projekt na dobre tory i ostro się za niego zabrało. W Sieci pojawiły się nowe informacje, które zdradzają nieco więcej o samym systemie walki czy cyklu dnia i nocy.
Informacje pochodzą z magazynu Famitsu, w którym to ukazał się obszerny wywiad z jednym z głównych twórców gry - Hajime Tabatą. Poniżej znajdziecie najważniejsze informacje.
Dalsza część tekstu pod wideo
Wybrane okazje dla Ciebie
Figurka BANDAI Dragon Stars Dragon Ball Daima Vegeta (Mini) DS40736
109.99 zł
Kup teraz
109.99 zł
Fotel DIABLO CHAIRS X-One 2.0 Normal Size Czarno-niebieski
0 zł
Kup teraz
797 zł
Fotel COUGAR Hotrod Czarny
0 zł
Kup teraz
1219 zł
Nikoderiko: The Magical World – Director´s Cut Collector´s Edition Gra NINTENDO SWITCH
0 zł
Kup teraz
234.99 zł
Na początek nowe wieści na temat procesu dewelopingu Final Fantasy XV i udziale Tabaty w projekcie:
- Tabata zastąpił Nomurę na stołku reżysera w lipcu 2012 roku. Poprosił go o to sam Wada. Wówczas gra nazywała się jeszcze Versus XIII, ale zapadła decyzja o przerzuceniu projektu na konsole kolejnej generacji i uczynienie z niego pełnoprawnej odsłony serii
- pół roku później przygotowano pierwsze technologiczne demo, dzięki któremu projekt mógł przejść do kolejnej fazy dewelopingu
- zanim Tabata przejął projekt od Nomury, spędził masę czasu na dyskusjach z nim. Pytał jak powinien wyglądać świat w kolejnej numerycznej części, jacy powinni być bohaterowie itp.
- Tabata nie wprowadzał drastycznych zmian po objęciu stanowiska reżysera.
- trailer przygotowany na TGS, demo na stoisku, oraz zapowiedź wersji demonstracyjnej na przyszły rok, mają uspokoić zdenerwowanych fanów
- słowami kluczami przy tworzeniu FF XV są "przyjaźń" oraz "podróż". Walki i historia przedstawione zostały w taki sposób, by podkreślić znaczenie tych słów

Dalej mamy już wieści na temat samej gry:
- system walki pozwoli na wyprowadzanie ataków łączonych, kontekstowych akcji, używanie magii, teleportów oraz będzie naszpikowany efektownymi atakami i zdolnościami
- nie będzie to "tylko action RPG", a pełnoprawny jPRG. W trakcie walk będziemy mogli planować strategiczne działania pauzując grę, by użyć przedmiotów, zmienić ekwipunek czy przydzielić nowe zadania członkom drużyny
- system broni działa jak decki w karciankach. Stworzony w ten sposób zestaw oręży pozwoli nam dopasować rodzaj używanej broni do sytuacji na polu walki
- trzymając blok będziemy mogli aktywować uniki
- w FF XV nie zabraknie cyklu dnia i nocy, który będzie się dynamicznie zmieniał. W nocy potwory będą bardziej niebezpieczne i bardziej agresywne, z kolei w dzień nie będą automatycznie atakowały gracza
- w tej chwili jeden dzień to około 30 minut realnego czasu, ale może się to jeszcze zmienić. Tabata zażartował bowiem, że walka z takim Adamantoisem może potrwać blisko 30 dni w grze
- demo, które pojawi się w przyszłym roku na rynku pozwoli nam skorzystać z opcji Share, ale nie jest jeszcze pewne czy będzie także można pobawić się z Remote Play
Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Final Fantasy XV.