Gran Turismo 7 coraz bliżej PC. Kazunori Yamauchi wspomina o trudach i atutach rozwijania gry na komputery

Gry
1857V
Gran Turismo 7
Wojciech Gruszczyk | 14.12.2022, 14:33

Na początku 2023 roku odbędzie się premiera The Last of Us Part I i Returnal na PC, a najwidoczniej w kolejce znajduje się już Gran Turismo 7. Kazunori Yamauchi kolejny raz wspomniał o możliwości opracowania gry na komputery osobiste.

Pod koniec listopada informowaliśmy, że Polyphony Digital „rozważało” opracowanie Gran Turismo 7 na komputery osobiste i temat powrócił. Wszystko za sprawą rozmowy Japończyka z redakcją GTPlanetKazunori Yamauchi wspomniał o pewnych trudach opracowania gry na komputery osobiste:

Dalsza część tekstu pod wideo

„Na PC może być duża różnorodność sprzętu, z którym oprogramowanie musi być kompatybilne, co sprawia, że QA [zapewnienie jakości] jest bardzo trudne”.

Deweloper jest jednak przekonany, że w tym wypadku, to gracze mogą pomóc w dopracowaniu produkcji. Może i brzmi to dziwnie, jednak biorąc pod uwagę, jak aktualnie wygląda branża, to Kazunori Yamauchi ma w pewnym sensie rację.

„Ale PC to świat, w którym użytkownicy wykonują dużą część QA! Właśnie widzieliśmy w tym pokoju prezentację nowej kierownicy, ale sprzęt działał na PC. Jednak [urządzenie] nie chciało się uruchomić, sterowniki nie działały, przeinstalowywano je itd. PC to interesująca platforma, gdzie duża odpowiedzialność leży po stronie użytkownika”.

Twórca zdaje sobie sprawę, że w przypadku Gran Turismo 7 istotne jest, by zaoferować graczom rozgrywkę w 60 klatkach na sekundę przy rozdzielczości 4K. Konsola Sony może maksymalnie zużywać około 300W mocy, co jego zdaniem utrudnia oferowanie rozgrywki w oczekiwanej jakości, ale PC może czerpać z nawet 700-800W, co ułatwia takie zadanie.

Polyphony Digital wciąż nie zapowiedziało nowej wersji Gran Turismo, ale jest to raczej kwestia czasu.

Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Gran Turismo 7.

Źródło: GT Planet

Komentarze (169)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper