Sackboy: Wielka Przygoda ma duże problemy na PC. Nawet najmocniejszy sprzęt nie oferuje płynnej rozgrywki

Gry
1517V
Sackboy Wielka Przygoda
Wojciech Gruszczyk | 02.11.2022, 19:53

Sackboy: Wielka Przygoda to nie tylko najgorsza pod względem zainteresowania gra Sony na PC, ale możliwe, że również jest to najbardziej niedopracowany port. Opinia Digital Foundry jest bardzo jednoznaczna.

Sony nie promowało Sackboy: Wielka Przygoda i produkcja zanotowała fatalny start na Steam – w momencie pisania tej wiadomości w produkcję gra zaledwie 235 graczy. Jest to z jednej strony dobra wiadomość dla japońskiej korporacji, ponieważ szeroka publika nie może doświadczyć dużych problemów produkcji.

Dalsza część tekstu pod wideo

„Sackboy: Wielka Przygoda jest idealnym przykładem tego, co dzieje się obecnie złego w krajobrazie gier PC, dostarczając nie jeden, ale dwa różne rodzaje zacinania się, w zależności od tego, jak skonfigurowane są ustawienia - i równie prawdziwe jest stwierdzenie, że wersja na PS5 jest całkowicie pozbawiona tego problemu”.

Alex Battaglia potwierdza, że tak naprawdę sytuacja z grą jest „wyjątkowo niefortunna”, ponieważ w innych sytuacjach tytuł robi „ogromne wrażenie” i choć deweloperzy poświęcili mnóstwo pracy, by produkcja wyglądała świetnie na PC, to jednak wydajność partaczy całą pracę.

Sackboy: Wielka Przygoda to kolejna produkcja Sony, która otrzymała szereg ustawień, ale niezależnie od liczby opcji – nawet najmocniejszy sprzęt ma problemy z pozycją Sony.

Produkcja oferuje wyższą rozdzielczość oraz lepszy antyaliasing na PC względem PlayStation 5 – poprawę możemy dostrzec nawet na słabszym komputerze względem PS5. Digital Foundry dostrzega kilka detali, które wyglądają lepiej w nowszej wersji, jednak niezależnie od jakości grafiki, produkcja nie oferuje oczekiwanej jakości rozgrywki:

„Ogólnie rzecz biorąc, ulepszenia wydają się wykorzystywać zwiększoną moc obliczeniową, którą można znaleźć w nowoczesnych komputerach, ale nie poprawiają radykalnie gry. Największym problemem jest to, że te miłe ulepszenia są absolutnie podważane przez płynność gry lub jej brak”.

Dziennikarz podkreśla, że zablokowanie rozgrywki na 60 lub 120 klatkach pomaga, ale nawet w tej sytuacji nie możemy mówić o najlepszym doświadczeniu.

Źródło: Eurogamer

Komentarze (35)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper