God of War Ragnarok nie ma problemów przez PS4. Gra wykorzysta moc i ma być najlepszą pozycją na PlayStation 4

Gry
3570V
God of War Ragnarok
Iza Łęcka | 24.10.2022, 07:02

God of War Ragnarok jest kolejnym tytułem studia PlayStation, który zostanie udostępniony użytkownikom dwóch generacji, lecz starsza konsola w żadnym stopniu nie wpłynęła negatywnie na powodzenie procesu produkcyjnego. Deweloperzy planowali zaoferować jeden z najlepszych tytułów w historii PS4.

W zeszłym tygodniu mogliście poznać nasze pierwsze wrażenia z nadciągającej przygody Kratosa i Atreusa. Z racji premiery na PS5 i PS4, część odbiorców niepokoi się, jak bardzo Santa Monica Studio musiało zwracać uwagę na skromniejszą moc poprzedniej generacji w trakcie prac.

Dalsza część tekstu pod wideo

Bruno Velazquez, reżyser animacji, w rozmowie z Eurogamerem zaprzeczył wszelkim obawom – deweloperzy od początku projektu mieli pełną świadomość, że gra zadebiutuje na PS4, dlatego ich głównym celem było zapewnienie pod każdym względem lepszego doświadczenia niż w pierwszym God of War w mitologii nordyckiej.

„Od samego początku wiedzieliśmy, że będzie to gra na PS4, ponieważ chcieliśmy wspierać fanów - mieliśmy tak wiele osób, którym podobała się gra na PS4. Więc od samego początku wiedzieliśmy, że to będzie gra na PS4, zatem zamierzaliśmy zrobić najlepszą grę na PS4, jaką możemy zrobić. Naszym celem było przewyższenie God of War 2018 w każdy możliwy sposób. Posiadanie wersji PS5 to tylko wisienka na torcie”.

„Więc naszym celem było zrobienie najlepszej gry na PS4: postawić na wierność, zawartość, doprowadzić do końca historię, którą zaczęliśmy - to był nasz główny cel. PS5 to po prostu jak haptyczne wibracje, dźwięk 3D, wyższy frame-rate, lepsza grafika i tekstury. To po prostu wisienka na torcie. Oczywiście wersja na PS5 będzie najlepszym sposobem na doświadczenie tego tytułu, ale wersja na PS4 będzie jedną z gier, które wykorzystają PS4 do maksimum. Przyjęcie tej filozofii i podejścia pomogło nam ustawić wysoko poprzeczkę, że chcemy stworzyć wspaniałe wrażenia na PS4 i jeszcze lepsze na PS5”.

Twórcy od początku dążyli do zaoferowania jednej z najbardziej dopracowanych produkcji na starszej generacji Sony, przez co wykorzystali jej moc w każdym aspekcie.

„To, co jest wyjątkowe w tej grze, to fakt, że ponieważ pierwotnie przyjęliśmy, że zrobimy najlepszą wersję na PS4, były pewne cele, które chcieliśmy osiągnąć, jak zakończyć historię, podwoić obsadę postaci, mieć więcej różnorodnych wrogów, wykonać te specyficzne zabójstwa bronią. Więc wszystkie rzeczy, które ustaliliśmy, byliśmy w stanie osiągnąć na PS4. Dzięki temu nie czuliśmy, że jesteśmy w jakikolwiek sposób ograniczeni, ponieważ wszystkie założenia, które przyjęliśmy, byliśmy w stanie osiągnąć. I jak już wspomniałem, PS5 sprawiło, że gra stała się o wiele lepsza. Więc ponieważ taka była nasza filozofia rozpoczynając to, nigdy tak naprawdę nie czuliśmy się ograniczeni w kwestii, którą sobie ustaliliśmy”.

Santa Monica Studio od początku prac nad God of War Ragnarok wiedziało, że rozwija tytuł na dwie generacje, więc mogło dostosować rozgrywkę i przebieg wydarzeń do dwóch platform. Gracze jednak nie odczują, że PS4 powstrzymywało zespół – warto przypomnieć, że przygoda zadziała nawet w 120 klatkach na sekundę na PlayStation 5, ponieważ przygotowane zostały aż cztery tryby graficzne.

Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do God of War: Ragnarok.

Źródło: Gamingbolt

Komentarze (258)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper