Netflix w Polsce rośnie w siłę. Uruchomiono regionalne biuro platformy

Filmy/seriale
1167V
Netflix Logo Popcorn
Iza Łęcka | 06.09.2022, 09:07

Subskrybenci Netflixa nie powinni tylko liczyć na nowe filmy i seriale opracowane przez polskich twórców. Na początku tygodnia platforma uruchomiła nowe biuro regionalne, które znajduje się w Warszawie – w tymczasowej siedzibie ekipa specjalistów będzie odpowiadać za rynki działające w najbliższej części kontynentu.

Śledząc poczynania giganta SVOD na terenie Europy można śmiało dojść do wniosku, że coraz większą przychylnością cieszy się współpraca z naszymi rodzimymi autorami oraz filmowcami. Od pierwszego ogłoszenia propozycji przygotowanych w naszym kraju minęło już sporo czasu, co więcej, w kwietniu katalog produkcji rozszerzył się o kolejne projekty – poznaliśmy takie nowości jak między innymi „Brokat”, „Dziewczyna i kosmonauta”, „Dzień matki” czy „„HELLHOLE”, które jeszcze nie zadebiutowały na serwisie. Netflix dokłada jednak następną cegiełkę do rozbudowy swoich wpływów.

Dalsza część tekstu pod wideo

Od 5 września w Warszawie działa biuro regionalne platformy Netflix, które będzie koordynowało funkcjonowanie usługi na 28 rynkach znajdujących się w Europie Środkowo-Wschodniej. Jak na razie trwa intensywna rekrutacja nowych pracowników, bowiem zgodnie z planem w siedzibie będzie pracować kilkadziesiąt osób.

Oprócz zatrudniania nowych pracowników oraz nawiązywania kontaktów w branży filmowej, zespół przygotowuje się do gorących premier – w końcu niebawem na platformie zadebiutują takie polskie propozycje jak „Broad Peak” czy „Wielka woda”.

„Polska jest kopalnią świetnych pomysłów i scenariuszy. Przeniesione na ekran, we współpracy z rodzimymi twórcami, zyskują uznanie widzów w kraju i za granicą. Pracując z Warszawy będziemy jeszcze bliżej lokalnej branży filmowej, co, mam nadzieję, przełoży się na kolejne wyjątkowe realizacje” – skomentował otwarcie lokalnego biura Łukasz Kłuskiewicz, dyrektor ds. filmów w Netflixie na terenie Europy Środkowo- Wschodniej.

Jak wskazuje portal Wirtualne Media, streamingowy gigant nie żałuje środków na inwestycje w Polsce. Tylko w latach 2020-2021 platforma przeznaczyła na polskie projekty 490 mln złotych i stała się miejscem pracy dla 2600 specjalistów oraz twórców przygotowujących produkcje oryginalne.

Źródło: Wirtualne Media

Komentarze (8)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper