Ród smoka rozbija bank! Serial osiągnął rekordowe otwarcie dla HBO i HBO Max

Filmy/seriale
1784V
Ród smoka (2022)
Iza Łęcka | 23.08.2022, 08:21

Stacja HBO ma powody do zadowolenia z dyspozycji widzów, którzy niemal rzucili się na prequel „Gry o tron”. Premierowy odcinek „Rodu smoka” przebił oczekiwania, miażdżąc po drodze rekordy i ustanawiając bardzo wysoko poprzeczkę dla innych produkcji debiutujących w streamingu.

Smoki powróciły do HBO w wielkim stylu. Przedstawiciele przedsiębiorstwa poinformowali o kapitalnym rezultacie pierwszego epizodu „Rodu smoka” – tytuł w niedzielę wybrało 9,986 mln odbiorców w telewizji oraz w HBO Max. To najwyższy wynik w historii jakiegokolwiek serialu opracowanego dla płatnej platformy.

Dalsza część tekstu pod wideo

Co więcej, opowieść skupiająca się na walkach o władzę wśród członków rodu Targaryenów okazała się największą premierą serialu HBO Max w Stanach Zjednoczonych, Ameryce Łacińskiej i regionie EMEA obejmującym Europę, Bliski Wschód oraz Afrykę.

Produkcja przebiła początek „Gry o tron” z 2011 roku o blisko 350% pod względem liczby odbiorców, choć oczywiście musimy mieć na uwadze, że we wskazanym czasie HBO nie posiadało platformy SVOD, a „Gra o tron” nie była prequelem jednego z najpopularniejszych seriali ostatnich lat, a nową propozycją. Przypomnijmy, że finał oryginału zebrał przed telewizorami w 2019 roku 19,3 mln widzów (telewizja, HBO Go i HBO Now).

„Ród smoka” na premierę włączyło 2,6 mln gospodarstw domowych w Stanach Zjednoczonych, co stanowi najwyższą oglądalność w ciągu dnia w 2022 roku.

„To wspaniale widzieć, jak miliony fanów Gry o Tron powracają z nami do Westeros ostatniej nocy. W House of the Dragon występuje niesamowicie utalentowana obsada i ekipa, która wlała w produkcję swoje serce i duszę, a my jesteśmy podekscytowani pozytywną reakcją widzów. Nie możemy się doczekać, aby podzielić się z widzami tym, co jeszcze George, Ryan i Miguel mają w zanadrzu w tym sezonie" - powiedział Casey Bloys, szef treści HBO i HBO Max.

Wyników nie możemy analizować bez oderwania od mediów społecznościowych. Przygotowania do premiery uwzględniały także aktywność użytkowników na portalach – serial opracowany pod przewodnictwem Ryana Condala i Miguela Sapochnika przez 14 godzin był najpopularniejszym tematem na Twitterze, dodatkowo zajmując pierwsze miejsce w Google Trends.

Źródło: Deadline

Komentarze (34)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper