Disney+ z dużą podwyżką ceny. Korporacja odnosi gigantyczny sukces i ogłasza ofertę z reklamami

Filmy/seriale
16729V
Disney+
Iza Łęcka | 11.08.2022, 07:00

Przedstawiciele Disneya podzielili się wynikami za ostatni kwartał roku finansowego, przedstawiając jednocześnie plany na następne miesiące. Pomimo sporego zysku i przekroczenia szacunków analityków, włodarze marki wprowadzą odświeżoną cenę abonamentu i jeszcze w 2022 roku zaoferują widzom platformę SVOD z reklamami.

Disney+ w ostatnich trzech miesiącach znacznie rozszerzył swój zasięg, debiutując na wielu nowych rynkach – premiery przełożyły się na zwiększenie liczby subskrybentów. Platforma może się pochwalić 14,4 mln nowych użytkowników i posiada już 152,1 mln użytkowników. Co ciekawe, analitycy z Wall Street szacowali, iż w trzy miesiące usługa zanotuje napływ około 10 mln dodatkowych klientów.

Dalsza część tekstu pod wideo

To wielki sukces korporacji Myszki Miki, gdyż dodając rezultaty Disney+, Hulu i ESPN+, przedsiębiorstwo ma już 221 mln abonamentów, czyli więcej niż Netflix (220,7 mln).

Disney+ z kwartału na kwartał winduje wyniki, lecz sukces nie wpływa na zmianę wcześniej przedstawionych założeń – od 8 grudnia firma planuje zaoferować „większy wybór konsumentom”. Użytkownicy będą mogli za 7,99 dolarów (ok. 36,8 zł) otrzymać dostęp do Disney+ z reklamami, natomiast wariant subskrypcji bez materiałów promocyjnych podrożał i został wyceniony na 10,99 dolarów miesięcznie (ok. 50,6 zł).

Obecnie w Stanach Zjednoczonych podstawowa wersja usługi kosztuje 7,99 dolarów, zatem Disney zdecydował się na znaczącą podwyżkę na poziomie 3 dolarów. Użytkownicy będą mogli nadal nabyć Disney+ na 12 miesięcy, za który zapłacą 109,99 dolarów, czyli aż o 30 dolarów więcej.

Nie wiemy dokładnie, ile po zmianach będzie kosztować Disney+ w Polsce, ale podwyżka wydaje się jak najbardziej realna, szczególnie biorąc pod uwagę fakt, że polska cena (28,99 zł) jest aktualnie niższa nawet od podstawowej opcji z USA.

Włodarze korporacji Myszki Miki zapowiedzieli także wzrosty cen abonamentów Hulu oraz ESPN+, lecz obie usługi nie są samodzielnie dostępne w Polsce, a produkcje Hulu debiutują w Disney+.

Źródło: The Hollywood Reporter

Komentarze (214)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper