Call of Duty z najmniejszą bazą graczy od 2019 roku. Firma może w przyszłym roku zaoferować nową grę

News
1537V
Skład COD Vanguard
Iza Łęcka | 02.08, 07:05

Activision Blizzard wyczekuje na możliwość dołączenia do rodziny Microsoftu, tymczasem ostatnie wyniki korporacji dają jasno do zrozumienia, że premiera Call of Duty: Vanguard nie była po myśli włodarzy. Wydawca pierwszy raz od 2019 roku zanotował spadek liczby użytkowników do poziomu poniżej 100 mln.

Wydawca Call of Duty od lat chwalił się gigantyczną bazą aktywnych graczy, potwierdzając znakomite rezultaty na serwerach. Słabsze niż oczekiwano zainteresowanie Call of Duty: Vanguard oraz problemy z Call of Duty: Warzone przynoszą jednak konsekwencje, które są widoczne w najnowszych analizach działalności.

Activision potwierdziło wyniki za ostatni kwartał do 31 czerwca 2022 roku i pierwszy raz od 2019 roku odnotowało spadek zainteresowania poniżej 100 mln graczy –   łącznie we wszystkich grach przedsiębiorstwa odnotowano  94 mln zainteresowanych. Dla przypomnienia, w pierwszym kwartale 2021 roku firma informowała o 150 mln użytkownikach. 

Activision potwierdziło także spadek rok do roku przychodów i dochodów, co ma „odzwierciedlać niższe zaangażowanie dla franczyzy Call of Duty”, ale rezultaty i tak są wyższe w porównaniu z ostatnim kwartałem. W kwartale zakończonym 30 czerwca 2022 r. obroty netto korporacji wyniosły 1,64 mld dolarów, w porównaniu z 1,92 mld dolarów w drugim kwartale 2021 r. Dochody netto w grach wyniosły 1,20 mld dolarów, w porównaniu z 1,32 mld dolarów w drugim kwartale 2021 roku.

Jednocześnie możliwa jest zmiana planów: choć w 2023 roku nowa gra premium miała nie zadebiutować, a deweloperzy otrzymali dodatkowy rok na opracowanie produkcji – w najnowszym raporcie firma podkreśla znaczenie kolejnej „zawartości premium”, która ma trafić na rynek w przyszłym roku.

„Rozbudowane studia Activision kontynuują również duże postępy w pracach nad innowacyjnym doświadczeniem mobilnym, które rozszerzy Warzone na największą i najszybciej rozwijającą się platformę. (…) W całym ekosystemie Call of Duty zespoły są dobrze przygotowane, aby wspierać te premiery znaczącymi operacjami na żywo, a jednocześnie kontynuować rozwój nowej zawartości premium zaplanowanej na 2023 rok i później”.

Źródło: VGC

Komentarze (116)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper