Star Wars KOTOR Remake został „wstrzymany”. Tytuł miał zadebiutować w 2022 roku

Gry (plotka)
2715V
KOTOR Remake z walką niczym God of War i NiOh? Twórcy mają znacząco zmienić legendarną grę
Iza Łęcka | 27.07.2022, 07:00

Na ubiegłorocznym PlayStation Showcase zobaczyliśmy pierwszy teaser Star Wars KOTOR Remake, a Sony z dumą potwierdziło, że gra aktualnie zmierza tylko na PS5 i PC. Jak dotąd nie doczekaliśmy się tegorocznej dużej imprezy japońskiego producenta, tymczasem los tytułu nie jest zbyt pewny.

W ostatnich miesiącach mogliśmy natrafić na pewne intrygujące wzmianki na temat remake'u Star Wars KOTOR – pozycja miałaby otrzymać całkowicie odświeżoną walkę, natomiast pracami nad projektem zajęło się również drugie studio, które ma pomóc w rozwijaniu produkcji.

Dalsza część tekstu pod wideo

Deweloperzy jednak mogą mierzyć się z problemami, przez które Star Wars KOTOR Remake może doczekać się zmiany zespołu. W najnowszym raporcie na witrynie Bloomberga Jason Schreier opisuje spore kłopoty w pracach nad grą.

Star Wars KOTOR Remake najprawdopodobniej powstaje od niemal trzech lat – 30 czerwca Aspyr przygotowało wycinek pozycji, który został przedstawiony partnerom z Lucasfilm i Sony. Choć nic nie zwiastowało nadciągających nieprzyjemności, w następnym tygodniu zwolniono dyrektora projektowego Brada Prince'a i dyrektora artystycznego Jasona Minora. Ten drugi miał zasugerować w mediach społecznościowych, że jego zwolnienie było „niespodziewane”.

Szefowie Aspyr przekazali pracownikom, że fragment produkcji „nie jest tym, do czego dążyli” i zgodnie z wypowiedziami dwóch osób, które uczestniczyły w spotkaniu, Star Wars KOTOR Remake został „wstrzymany”, a firma szuka nowych kontraktów oraz możliwości rozwoju.

Wiele na to wskazuje, że Aspyr liczyło na rychłą premierę, ponieważ włodarze studia powiedzieli „pracownikom i partnerom, że gra zostanie wydana do końca 2022 roku”, lecz bardziej realistycznym terminem według deweloperów jest 2025 rok... 3 lata różnicy to naprawdę sporo, lecz zwolnienia sugerują skomplikowaną sytuację. Autorzy mieli włożyć „nieproporcjonalnie dużo czasu i pieniędzy” we wspomniany fragment pokazowy, który najpewniej nie sprostał oczekiwaniom.

Jason Schreier podkreśla, że los produkcji jest niejasny, natomiast coraz więcej mówi się o tym, że to Saber Interactive mogłoby całkowicie przejąć projekt.

Źródło: Bloomberg

Komentarze (63)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper