Netflix udostępni tańszy abonament we współpracy z Microsoftem. Producent zapewni technologię

Filmy i seriale
3561V
Netflix i Microsoft
Iza Łęcka | 14.07, 07:00

Korporacja z Redmond odpowiedzialna za markę Xbox została partnerem giganta SVOD. Microsoft i Netflix będą wspólnie działać, by dotrzeć do jeszcze większego grona odbiorców, oferując tańszy abonament, który będzie wiązał się z oglądaniem reklam.

Już kilka tygodni temu pojawiły się sygnały, że Netflix przyspieszył szereg działań zmierzających do wprowadzenia nowego planu abonamentowego –choć subskrypcja w dogodniejszej cenie miała zostać wprowadzona dopiero w przyszłym roku, silna konkurencja i słabe wyniki na giełdzie spowodowały, że korporacja zmieniła założenia.

Netflix szukał odpowiedniego partnera, który dostarczy technologię oraz zapewni reklamy na platformie SVOD. Nie musieliśmy długo czekać, by otrzymać potwierdzenie nawiązania współpracy – Microsoft będzie wspierał przedsiębiorstwo:

„Cieszymy się, że zostaliśmy uznani za partnera technologicznego i sprzedażowego firmy Netflix, który pomoże jej w realizacji pierwszej oferty subskrypcji wspieranej reklamami.

Po wprowadzeniu oferty konsumenci będą mieli więcej możliwości dostępu do nagradzanych treści Netflixa. Marketerzy, którzy szukają reklamy w firmie Microsoft, będą mieli dostęp do widowni Netflixa i zasobów telewizyjnych premium. Wszystkie reklamy serwowane w serwisie Netflix będą dostępne wyłącznie za pośrednictwem platformy Microsoft. Dzisiejsze ogłoszenie potwierdza również podejście firmy Microsoft do prywatności, które opiera się na ochronie informacji klientów” – czytamy na witrynie Amerykanów.

Producent Xboksów podkreśla, że to „wielki dzień dla Netflixa i Microsoftu”, a nawiązanie współpracy zostało docenione przez Grega Petersa, dyrektora operacyjnego platformy SVOD:

„W kwietniu ogłosiliśmy, że wprowadzimy nowy, tańszy plan subskrypcji z reklamami dla konsumentów, oprócz naszych istniejących wolnych od reklam planów podstawowego, standardowego i premium. Dziś mamy przyjemność ogłosić, że wybraliśmy Microsoft jako naszego globalnego partnera w zakresie technologii reklamowej i sprzedaży”.

Przedstawiciel Netflixa podkreślił, że przedsiębiorstwo zapewniło „elastyczność w zakresie wprowadzania innowacji, zarówno po stronie technologii, jak i sprzedaży, a także silne zabezpieczenia prywatności dla naszych członków”, co było istotnym czynnikiem. Obecnie współpraca jest na bardzo wczesnym etapie, więc nie jesteśmy w stanie przekazać, ile będzie kosztować tańszy abonament, na którym zawitają reklamy.

Aktualnie widzowie w Polsce mogą skorzystać z trzech planów: podstawowego (29 zł na miesiąc, 480p), standardowego (43 zł na miesiąc, 1080p) i premium (60 zł na miesiąc, 4K i HDR).

Źródło: Microsoft

Komentarze (96)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper