Diablo 2 Resurrected z wielką aktualizacją. Gra na konsolach otrzyma oczekiwaną od premiery funkcję

Gry
4512V
Diablo 2 Resurrected
Iza Łęcka | 28.06.2022, 07:37

Blizzard zapowiedział aktualizację do Diablo 2 Resurrected. Tytuł otrzyma oczekiwaną opcję, dzięki której kolejni śmiałkowie będą mogli swobodnie przeglądać rozgrywkę i dołączać do wybranych przez siebie sesji.

Diablo 2 Resurrected jest jednym z tytułów Blizzarda, którego debiut został okraszony pewnymi problemami, jednakże kolejne miesiące przyniosły ulepszenia i dodanie szeregu elementów oczekiwanych przez społeczność. Na początku miesiąca deweloperzy zapowiedzieli opracowanie poprawionych lobby na konsolach i szybko przekazali pozytywną wiadomość.

Dalsza część tekstu pod wideo

29 czerwca zadebiutuje patch 2.4.3, który wprowadzi do gry „ulepszenia i poprawki”, wśród których znajduje się „udoskonalone” lobby. Studio przyznało, że aktualna lista, która była dostępna wyłącznie na PC, nie działała najlepiej, więc zajęli się jej dopracowaniem – niebawem zobaczymy maksymalnie 40 sesji (zamiast 20).

Po aktualizacji na konsolach nie będziemy korzystać z automatycznej wyszukiwarki drużyn, a sprawdzimy menu tworzenia i listę gier:

Po wybraniu opcji „Graj” w głównym menu z wybranym bohaterem do gry wieloosobowej, gracze otrzymają trzy opcje rozgrywki online:

- Prywatna: wejście do prywatnej gry, która nie pojawia się na liście gier. Inni gracze mogą dołączyć do tej rozgrywki wyłącznie poprzez listę znajomych lub po otrzymaniu zaproszenia.

- Tworzenie gier: opcja tworzy rozgrywkę, która pojawi się na liście gier.

- Lista gier: podgląd listy gier, na której można skorzystać z wyszukiwarki lub dołączyć do gry publicznej.

Twórcy chcą zachęcić do rozgrywki w odświeżone Diablo 2, dlatego od 30 czerwca do 4 lipca „tajemnicze źródło energii zapewni premię +50% do znajdowania przedmiotów magicznych”. Poniżej przedstawiamy szczegóły zmian poprawiających komfort gry:

Rozgrywka

  • Gracze mogą rozpocząć nową Trąbę Powietrzną, Skok lub Atak z Wyskoku tuż po zakończeniu Trąby Powietrznej.
  • Zmieniono logikę gry, określającą, jak często następuje atak w Trąbie Powietrznej. Trąba Powietrzna jest teraz objęta zwiększoną szybkością ataku (ZSA, czyli tzw. IAS) wynikającą ze wszystkich przedmiotów. Klatki animacji między każdym atakiem w Trąbie Powietrznej są równe klatkom ataku podstawowego dla tej postaci, które podlegają modyfikacjom szybkości ataku. W przypadku posługiwania się bronią w każdej ręce, klatki dla każdej broni zostaną uśrednione z zaokrągleniem w górę. Ataki w Trąbie Powietrznej będą zatem co najmniej tak szybkie, jak dotąd. Wolniejsze bronie będą atakować zauważalnie szybciej.
  • Dodano nową umiejętność „Przenoszenie łupów do kostki” dla kontrolerów w menu umiejętności ogólnych. Użycie tej umiejętności na przedmiocie skutkuje jego podniesieniem i umieszczeniem w Kostce Horadrimów, jeśli jest w niej miejsce.
  • Dodano przypisywalny skrót klawiszowy dla myszy i klawiatury, służący do bezpośredniego otwarcia Kostki Horadrimów, jeśli znajduje się w ekwipunku.
  • Dodano nowy skrót do otwarcia Kostki Horadrimów w menu ekwipunku.
  • Gracze mogą teraz hurtowo przydzielać punkty atrybutów przy użyciu kontrolera.
  • Od teraz, podczas hurtowego przydzielania wszystkich pozostałych punktów atrybutów na PC i konsolki, pojawi się prośba o potwierdzenie. Opcja ta jest niedostępna w trybie emulacji grafiki w wersji Legacy.
  • Dodano ustawienie w menu automatycznego włączania automapy, umożliwiające graczom wybór preferowanego umiejscowienia automapy.

Online

  • Można teraz kliknąć dwukrotnie na grze, by dołączyć do niej w poczekalni na PC.
  • Gracze na Switchu mogą teraz dołączyć do gry znajomych poprzez listę znajomych w grze.
  • Liczba rozgrywek na liście gier została podwojona z 20 do 40.
  • Szczegóły listy gier, zarówno w panelu szczegółów oraz na samej liście wczytują się szybciej po wybraniu gry.
  • Znajomi grający w D2R są teraz umieszczani na szczycie listy znajomych.
  • Gracze konsolowi mają teraz możliwość przełączenia wyświetlania nazwy gry w menu opcji.

Obecny stan pozycji wymagał naprawy pewnych pojawiających się niedogodności. Blizzard podzielił się listą wprowadzanych poprawek:

Rozgrywka

  • Naprawiony błąd, wskutek którego Deckard Cain nie mógł zidentyfikować przedmiotów umieszczonych w Kostce Horadrimów. Teraz będzie mógł tego dokonać, jeśli Kostka znajduje się w głównym ekwipunku.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że Trąby Powietrzne na krótkim dystansie kończyły się, nie wyprowadzając żadnego ataku.
  • Naprawiono błąd, przez który Trąba Powietrzna wykorzystywała właściwości i obrażenia zepsutej broni.
  • Naprawiono błąd, przez który pierwszy atak Trąby Powietrznej był traktowany inaczej od pozostałych. W przypadku posługiwania się bronią w każdej ręce, pierwszy atak wybierze dwa cele, tak jak pozostałe ataki.
  • Naprawiono błąd, wskutek którego koszt wskrzeszenia wysokopoziomowych najemników był niespójny.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że umiejętności korzystające ze zwłok nie namierzały zwłok automatycznie po kliknięciu prawym przyciskiem myszy.

Online

  • Naprawiono błąd, który uniemożliwiał wybranie i dołączenie do gry z poczekalni na PC przy użyciu kontrolera.
  • Naprawiono błąd, przez który gracze mogli udawać twórców gry, zmieniając kolor czcionki czatu na ten używany do wyświetlania komunikatów systemowych.
  • Naprawiono błąd, który powodował znikanie figurek w poczekalni podczas szeptania.
  • Naprawiono błąd, który czasami uniemożliwiał graczom dołączenie do prywatnej gry.
  • Naprawiono błąd w trybie hardkorowym, przez który gracze musieli się nawzajem oznaczyć, by złupić zwłoki, nawet jeśli zabity gracz oznaczył innego gracza.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że miejsca rankingowe zawierające sześć lub więcej cyfr nachodziły na nazwę gracza.

Dodatkowo zespół zajął się problemami dotyczącymi wyboru postaci, języka, a także stabilności i wydajności – brakiem wyróżnienia na szczycie listy ostatnio wybieranych bohaterów czy animacją korbacza, błędami w lokalizacji, drobnymi poprawkami w stabilności oraz wydajności, która była związana ze zbyt długim i częstym odświeżaniem towarów u handlarza.

Źródło: Blizzard

Komentarze (47)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper