Sonic Frontiers zaoferuje zabawę na wiele godzin. Reżyser gry mówi o wyjątkowości tytułu i terminie Open Zone

News
372V
Sonic Frontiers
Iza Łęcka | 16.06, 12:12

SEGA promuje najnowszą odsłonę serii Sonic, która ma stanowić swoistą rewolucję uniwersum, a nawet w całego gatunku. Deweloperzy stworzyli termin „Open Zone” – Morio Kishimoto jest przekonany, że nigdy wcześniej nie doświadczyliśmy podobnej przestrzeni rozgrywki.

Sonic Frontiers pędzi w kierunku premiery – ilość materiałów promujących pozycję daje jasno do zrozumienia, że w następnych tygodniach powinniśmy poznać ostateczny termin debiutu. Twórcy muszą jednak przekonywać odbiorców do nowej wizji na znane IP. W ostatnim wywiadzie Morio Kishimoto (reżyser gry) próbował dokładnie wytłumaczyć termin „Open Zone” – właśnie pod tą nazwą kryje się otwarty świat, który według deweloperów wprowadzi innowacje w gatunku.

„Platformówki oparte na poziomach często mają mapę świata. Nasz Open Zone to mapa świata, tyle że w całości grywalna. Grywalna mapa świata z elementami scenografii to coś, czego jeszcze nie było, więc musieliśmy wymyślić nową nazwę. To, co w innych platformówkach jest często określane jako świat, w grach Sonic nazywane jest Strefą (ang. Zone), więc wzięliśmy to i połączyliśmy z określeniem "Otwarta" (ang. Open), która odnosi się do obszaru, jaki można swobodnie eksplorować. Tak więc to właśnie oznacza Open Zone”.

Deweloper podkreślił, że od wielu lat platformówki oferują mapę świata, ale Sonic Frontiers zapewni prawdziwą ewolucję struktury:

„Super Mario Bros. 3 zostało wydane w Japonii w 1988 roku. Wydaje mi się, że była to pierwsza gra, w której wprowadzono mapę świata. Od tamtej pory system ten był wykorzystywany w niezliczonych platformówkach, nawet do dziś. Prawdziwa ewolucja tej struktury jest tym, co uważamy za istotę Sonic Frontiers. Chcieliśmy stworzyć platformówkę opartą na poziomach nowej generacji. Ale jak rozwinąć platformówkę opartą na poziomach, taką jak Sonic, do nowego Open Zone? O to właśnie chodzi w Sonic Frontiers”.

Zespół poinformował, że gracze powinni przygotować się na około 20-30 godzin rozgrywki, lecz by ukończyć komplet przygotowanych wyzwań będziemy musieli przeznaczyć na produkcję dwa razy więcej czasu, ok.40-60 godzin.

Źródło: Pushsquare

Komentarze (31)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper