GTA The Trilogy The Definitive Edition pod lupą specjalistów. Są poprawki, ale „wciąż jest wiele do zrobienia”

Gry
1186V
Posiadacze GTA The Trilogy The Definitive Edition mogą odebrać grę za darmo. Rockstar zaprasza na promocję
Iza Łęcka | 13.05.2022, 11:14

Po pół roku od premiery GTA The Trilogy The Definitive Edition wciąż nie błyszczy, czy więc warto zainteresować się odświeżonym pakietem? Digital Foundry postanowiło sprawdzić jakość gry po wielu aktualizacjach i wnioski są dość smutne.

GTA The Trilogy The Definitive Edition zadebiutowało w listopadzie z szeregiem błędów, które w wielu aspektach czyniły kolekcję kultowych produkcji niemal niegrywalną. Szczególnie źle wyglądała i działała wersja na Nintendo Switcha, która spotkała się z falą krytyki wśród wielu dziennikarzy oraz graczy.

Dalsza część tekstu pod wideo

Od tego momentu minęło już sześć miesięcy – zespół Digital Foundry potwierdza, że większość błędów zauważonych podczas premiery GTA The Trilogy The Definitive Edition zostało usuniętych. Dziennikarze nadal doświadczali pewnych niedoróbek (jeden z przerywników filmowych został zamrożony, natomiast w innych przypadkach pojawiły się kłopoty z geometrią), ale progres jest znaczący.

Jak zostało podkreślone, deweloperzy zajęli się bugiem związany z deszczem, w San Andreas w końcu powróciła mgła, a w trzech odsłonach dostrzeżecie wiele poprawionych tekstur. Wszystkie gry z trylogii na konsolach aktualnej generacji działają w 60 klatkach na sekundę w trybach wydajności – z okazjonalnymi spadkami. Oprawa wizualna nadal pozostawia jeszcze sporo do życzenia, przez co redaktor Digital Foundry podkreśla, że powinniśmy otrzymać znacznie lepiej prezentujący się zestaw.

„Wszystko to stawia nas w dziwnym położeniu, ponieważ w chwili obecnej, jeśli chcesz cieszyć się tymi grami, to Definitive Edition może być najlepszym sposobem na sprawdzenie ich dla większości ludzi - i zasadniczo jest to smutne stwierdzenie. Są to jedne z najlepiej ocenianych przez krytyków i najlepiej sprzedających się gier wszech czasów i zasługują na coś lepszego niż ten zestaw wadliwych remake'ów. Wiele z tych problemów trudno usprawiedliwić, zwłaszcza kłopoty z renderowaniem i teksturowaniem postaci. Ale wobec braku remastera lub portu z większym szacunkiem dla materiału źródłowego, to wszystko, co mamy.

Edycje Grand Theft Auto zostały ulepszone, wprowadzono poprawki i usunięto błędy, ale wydaje mi się, że przedstawiłem argumenty przemawiające za tym, że wciąż jest wiele do zrobienia - a nawet jeśli te problemy zostałyby rozwiązane, muszę zakwestionować słuszność przyjętego podejścia”.

Źródło: Eurogamer

Komentarze (38)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper