Bloober Team chce być „światowym liderem” horrorów. Studio tworzy gry z Konami, Private Division i Rouge Games

News
732V
The Medium trafi na PlayStation 5? Grę oceniło ESRB
Iza Łęcka | 21.03, 11:15

Bloober Team zaliczyło rekordowy rok, czego dobitnym potwierdzeniem są ostatnie wyniki finansowe. Studio informuje o nawiązaniu trzech współprac ze znanymi partnerami – Konami, Private Division i Rouge Games. 

Krakowscy twórcy horrorów już drugi rok z rzędu mogą pochwalić się osiągnięciem znakomitych rezultatów. Deweloperzy w zeszłym roku wypracowali blisko 22 mln złotych zysku netto, który stanowi wzrost o 125% względem poprzednich 12 miesięcy.

Przedsiębiorstwo wygenerowało 74,8 mln zł przychodów ze sprzedaży w 2021 roku i jest to blisko trzykrotnie więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Tak dobre rezultaty są bezpośrednim efektem kapitalnej sprzedaży The Medium – to bestseller studia.

„Wzrost przychodów oraz ograniczenie kosztów operacyjnych, pozwoliły spółce osiągnąć w 2021 r. ponad 12,55 mln zł zysku ze sprzedaży (o 97% więcej niż w roku ubiegłym). Pozyskane dotacje (11,18 mln zł) oraz dodatnie różnice kursowe (1,64 mln zł) sprawiły, że zysk netto Bloober Team wzrósł w zakończonym roku do 21,78 mln zł”.

Piotr Babieno, prezes Bloober Team, poinformował, że był to „najmocniejszy produktowo rok w historii Bloober Team”, ale plany producenta są znacznie większe. Szykujmy się na kolejne głośne i mocne premiery.

„Miniony rok pokazuje, jak ogromną pracę wykonaliśmy w ostatnich latach. Był to dotychczas najmocniejszy produktowo rok w historii Bloober Team, ale wierzę, że rok 2022 i lata kolejne będą równie dynamiczne, jeśli chodzi o wzrost przychodów z tytułu sprzedaży gier naszego autorstwa, a przede wszystkim nasza spółka wyrasta na jeden z najbardziej unikalnych podmiotów na światowym rynku gier” - komentuje Piotr Babieno, prezes Bloober Team.

Obecnie krakowskie studio ma nowy cel – chce zostać światowym liderem w gatunku horrorów. Źródłem sukcesu, jak możemy się spodziewać, będą nowe produkcje. Babieno potwierdził rozwój trzech projektów ze znanymi partnerami:

„Stoimy obecnie przed nowym celem - osiągnięciem pozycji światowego lidera w tworzeniu gatunku horror. Całość podjętych dotychczas działań, zarówno pod kątem realizacji konkretnych projektów, pozyskania zasobów ludzkich czy organizacji pracy, są kolejnymi elementami budowania tej pozycji. Naszym celem nie jest wyłącznie strategia krótkoterminowa, ale budowa jednego z największych i najlepiej zorganizowanych przedsiębiorstw w branży gier. Pod tym kątem rok 2021 był kluczowy, wystarczy wspomnieć najbardziej istotne zdarzenia - rozpoczęliśmy oficjalnie współpracę strategiczną z KONAMI, podpisaliśmy umowę z Private Division, stanowiącego część Take Two, a później do grona naszych partnerów dołączył także Rogue Games. Przy tych wszystkich przedsięwzięciach pamiętamy o najważniejszych aspektach naszego DNA - moralności, partnerskim traktowaniu naszych pracowników i współpracowników. Chcemy aby Bloober Team był czymś więcej niż tylko jedną z firm na rynku gier. Wizja ta jest na tyle atrakcyjna, że w minionym roku największym akcjonariuszem Bloober Team SA został najważniejszy na świecie fundusz technologiczny - Tencent” - kontynuuje Piotr Babieno.

Prezes Bloober Team podkreśla, że studio nawiązało „współpracę strategiczną” z Konami, ale nadal nie ujawniono, nad jakim tytułem oficjalnie pracują deweloperzy. Zgodnie z treścią ostatnich plotek, Polacy mieliby rozwijać nową część serii Silent Hill, lecz gra jak dotąd nie została zapowiedziana.

Źródło: Informacja prasowa - Strict Minds

Komentarze (55)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper