Starfield ma zaskoczyć kierunkiem artystycznym. Twórcy opracowali stylistykę „NASA-Punk”

Gry
1862V
Starfield
Wojciech Gruszczyk | 18.02.2022, 20:16

Małymi krokami twórcy Starfielda przybliżają graczom nowe IP. Bethesda postawiła na zupełnie nową stylistykę, dzięki której gra powinna wyróżniać się na tle konkurencyjnych produkcji. To właśnie opracowanie koncepcji było kluczowym momentem dla całej gry”.

W listopadzie na Xboksach Series X|S i komputerach osobistych zadebiutuje Starfield. Jest to zupełnie nowa marka od deweloperów odpowiedzialnych za takie światy jak Fallout oraz The Elder Scrolls. Twórcy przez lata rozwijali wspomniane serię, ale w pewnym momencie zdecydowali się wyruszyć w kosmos. 

Dalsza część tekstu pod wideo

Produkcja powinna intrygować fanów, ponieważ po 25 latach Bethesda zapewni bardziej realistyczną historię, w której istotnym elementem było odnalezienie własnej stylistyki.

„Na początku tego projektu, gdy próbowaliśmy ustalić ogólną estetykę gry, stworzyliśmy termin 'NASA-Punk', aby opisać uniwersum science-fiction, które jest nieco bardziej przyziemne i wiarygodne” – powiedział serwisowi Xbox Wire główny artysta Starfield, Istvan Pely.

Deweloperzy stworzyli świat, który choć zapewni nam wiele futurystycznych wizji, to jednak Bethesda oparła całą grę na prawdziwej nauce, więc wszystkie opracowane systemy w pewien sposób mogą kiedyś powstać. 

„Zależało nam na bardzo realistycznym ujęciu. Możesz narysować linię od obecnej technologii kosmicznej i przewidywać przebieg jakiegoś zjawiska w przyszłości, więc jest [to] wiarygodne i możliwe do zrealizowania”.

Rick Vicens, główny animator, nie ukrywa, że właśnie oparcie gry na NASA-Punk było kluczowe i pozwoliło twórcom kontynuować prace. 

„Naprawdę interesujące jest to, jak bardzo wszyscy złapaliśmy się na tę koncepcję. Kiedy powiedziałeś NASA-Punk, zespół artystyczny mógł od razu wziąć te dwa słowa i sprawić, że zadziałają. To było idealne określenie dla naszego kierunku artystycznego i utrzymania wszystkich w tym samym nurcie i pracy w spójnym stylu. Dla mnie, to po prostu kliknęło. Na początku projektu, myślę, że ten termin był dla nas kluczowy”.

Dodatkowo możecie sprawdzić, jak Mike Butkus opracowuje główną grafikę ze Starfielda.

Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Starfield.

Źródło: VGC

Komentarze (79)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper