Cyberpunk 2077 z większymi wymaganiami na PC. RTX 3090 ma problem z 60 fps w 4K z ray tracingiem

Gry
2721V
Cyberpunk 2077 Johnny Silverhand
Iza Łęcka | 17.02.2022, 08:19

CD Projekt RED ulepszył Cyberpunka 2077, co jednocześnie wpłynęło na wymagania wersji PC. Deweloperzy podkręcili minimalną specyfikację, jednakże potwierdziły się problemy dotyczące uzyskania 60 klatek na sekundę nawet na niezwykle drogim i bardzo trudno dostępnym GeForce RTX 3090.

Cyberpunk 2077 otrzymał liczne ulepszenia na konsolach, które zgodnie z założeniami umożliwiają rozgrywkę w 4K i 60 fps, bądź w drugim trybie z ray tracingiem. Twórcy zadbali o wiele wizualnych poprawek, które są dostępne również na PC, co poskutkowało wzrostem minimalnych wymagań produkcji.

Jak dostrzegała redakcja PC Gamer, studio zdecydowało się zmienić minimalne wymagania graficzne z powodu „zakończenia wsparcia dla sterowników graficznych”. Obecnie użytkownicy komputerów osobistych powinni posiadać przynajmniej GTX 970, by przemierzać Night City – zespół podkreślił, że gra „niekoniecznie przestanie działać” na GPU z serii 700, ale nie jest już testowana na tych urządzeniach.

Tak prezentują się minimalne wymagania Cyberpunka 2077 na PC:

  • OS: Windows 10
  • Procesor: Intel Core i5-3570K lub AMD FX-8310
  • Pamięć: 8 GB RAM
  • Grafika: NVIDIA GeForce GTX 970 lub AMD Radeon RX 470
  • DirectX: Wersja 12
  • Pamięć masowa: 70 GB dostępnej przestrzeni

Studio zdecydowało się także dłużej nie wspierać Windowsa 7:

„Ze względu na techniczne ograniczenia nienatywnej implementacji DirectX12 w Windows 7 oraz zakończenie lub ograniczenie dostępności sterowników graficznych, aktualizacje wydane po 15 czerwca 2022 r. nie będą obsługiwały Windows 7. Jeśli gra zostanie zaktualizowana po tym terminie, może przestać działać na systemie operacyjnym Windows 7”.

Podkręcenie jakości oprawy wpłynęło także na rozgrywkę w Cyberpunka 2077 na najmocniejszych ustawieniach. Gracze wykorzystują wbudowany benchmark, by potwierdzić, że nawet RTX 3090 nie oferuje przyjemnego doświadczenia po włączeniu najlepszych opcji – sprawę nieco ratuje DLSS firmy NVIDIA, lecz tylko w jednym wariancie (DLSS Ultra Performance) przy uruchomionym ray tracingu gracze mogą oczekiwać ponad 60 fps – wskazane ustawienia jednak oddziałują na grafikę.

Pomiary redakcji Cramgaming:

  • Ultra 4K DLSS Auto – 52.55 FPS
  • Ultra 4K NO DLSS – 19.09 FPS
  • Ultra 4K DLSS Quality – 36.22 FPS
  • Ultra 4K DLSS Balanced – 43.53 FPS
  • Ultra 4K DLSS Performance – 52.70 FPS
  • Ultra 4K DLSS Ultra Performance – 75.64 FPS
  • Ultra 4K NO DLSS NO RTX – 42.83 FPS
  • Ultra 4K DLSS Quality No RTX – 50.97 FPS
  • Ultra 4K DLSS AUTO No RTX – 75.62 FPS
  • Ultra 2K DLSS Quality RTX ON – 61.68
Źródło: cramgaming

Komentarze (118)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper