Wiedźmin i Cyberpunk nie mogą czekać. CD Projekt RED w końcu będzie jednocześnie rozwijać 2 gry AAA

News
7166V
Wiedźmin i Cyberpunk 2077
Wojciech Gruszczyk | 01.02, 18:33

Nadal czekamy na wielką aktualizację do Cyberpunka 2077, ale wiele na to wskazuje, że CD Projekt RED szykuje się do wielkiego wydarzenia. W 2022 roku rodzime studio ma jednocześnie rozwijać dwie duże gry AAA.

CD Projekt RED potwierdził nową przygodę w uniwersum Wiedźmina, która zapewni graczom doświadczenie single-player. Twórcy rozwijają nową pozycję związaną z Gwintem, ale możemy podejrzewać, że studio nie traktuje tego projektu jako AAA.

CD Projekt przygotowuje się jednak do ważnego wydarzenia, ponieważ już w 2022 roku CDP RED będzie jednocześnie rozwijać dwie duże produkcje. Adam Kiciński dla ISBtech wspomniał o celu na nadciągające miesiące:

„Równoległa realizacja dwóch projektów AAA to nasz strategiczny cel na ten rok. Elementem, który w istotny sposób ma wspomóc ten proces jest trwająca transformacja studia zakładająca m.in. sprawniejszy sposób kontroli postępów developmentu danego produktu dzięki pracy w metodologii agile. Dodatkowo zamierzamy zatrudniać nowe, utalentowane osoby, które wesprą nasze zespoły deweloperskie. Nieocenione będzie także wsparcie nowego zespołu w Vancouver, który w kolejnych latach będzie się dynamicznie rozwijać”

Możemy podejrzewać, że CD Projekt RED będzie nie tylko rozwijał Cyberpunka 2077 (w końcu gra powinna otrzymać duże dodatki), ale jednocześnie drugi zespół będzie realizował prace nad kolejnym tytułem AAA.

Już w zeszłym roku CD Projekt potwierdził, że zamierza rozwijać wyłącznie dwa IP (Cyberpunk i Wiedźmin), więc deweloperzy zapewne rozpoczną produkcję nowej historii z uniwersum Andrzeja Sapkowskiego.

Prezes CD Projektu potwierdził również, że Cyberpunk 2077 był ważnym momentem dla całej spółki i to zdecydowanie największy projekt twórców z CD Projekt RED:

„To zdecydowanie największy projekt CD Projekt Red – w stworzenie potężnego, żyjącego uniwersum Night City zaangażowanych było w sumie ponad 5 tys. osób. Rekordowy dla nas był także budżet gry, który można porównywać z największymi tytułami w historii gamingu. W niemal każdym aspekcie twórczym staraliśmy się osiągnąć zupełnie nowy poziom – podobnie, jak robiliśmy to z każdą kolejną wydaną przez nas grą trylogii wiedźmińskiej. Podeszliśmy do tego tytułu jak do czegoś więcej niż kolejnej gry. Zbudowaliśmy fundamenty pod nowy, globalny brand. Z drugiej strony, premiera ‚Cyberpunka’ wiele nas nauczyła. Był to impuls i motywacja do zmian – jesteśmy przekonani, że trwająca transformacja studia sprawi, że w przyszłości będziemy działać lepiej”

Źródło: stockwatch

Komentarze (28)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper