Netflix chwali przejęcie Activision Blizzard przez Microsoft. "Subskrypcje to przyszłość"

News
1564V
B
Bartosz Dawidowski | 25.01, 10:34

Netflix postanowił skomentować jedno z najważniejszych branżowych wydarzeń ostatnich lat, czyli przejęcie Activision Blizzard przez Microsoft.

Netflix postanowił wykorzystać przejęcie Activision Blizzard przez giganta z Redmond do umocnienia narracji, że usługi bazujące na subskrypcjach są przyszłością cyfrowej rozrywki. Greg Peters, COO Netflixa podkreślał w trakcie ostatniego raportu finansowego, który spowodował popłoch wśród inwestorów (firma zanotowała stratę 25% giełdowej wartości od listopada 2021 roku), że doskonale rozumie strategię Microsoftu. Oczywiście wypowiedź pojawiła się w kontekście opłacanej co miesiąc przez graczy usługi Xbox Game Pass.

"Myślę, że to posunięcie tylko potwierdza naszą tezę, że model dystrybucji oparty na systemie subskrypcji, jest przyszłością. Takie rozwijanie się Microsoftu, w takim kierunku, potwierdza tylko zasadność idei usług opartych na subskrypcjach" - stwierdził Greg Peters z Netflixa.

Netflix od lat podkreśla, że interesuje go branża gier. Na razie ekspansja firmy na tym polu ma raczej skromny charakter (ostatnio przejęto m.in. studio Night School, odpowiedzialne za Oxenfree), ale COO firmy podkreślił w trakcie spotkania z inwestorami, że wkrótce dojdzie do kolejnych inwestycji w tym segmencie. 

"Naprawdę angażujemy się na tym polu i jesteśmy niesamowicie podekscytowani z możliwości, które daje nam ekspansja w przestrzeni gier. Zatrudniamy ostatnio wielkie talenty do naszego studia twórców gier" - powiedział Peters, zapewniając o dalszej ekspansji Netflixa w sektorze gamingowym.

Źródło: https://exputer.com/news/industry/netflix-responds-to-microsoft-acquisition-of-blizzard/?fbclid=IwAR3wgfXzKIvd2Uf9MpRxuRmxGJxZIjCFBBUff4UQ3nLfYdHrV5VlWxxice4

Komentarze (88)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych