Roger Żochowski Roger Żochowski 05.03.2014 19:32
Kojima tłumaczy, dlaczego wydaje na rynek płatne demo pt. Ground Zeroes [AKTUALIZACJA #1]
2016V

Kojima tłumaczy, dlaczego wydaje na rynek płatne demo pt. Ground Zeroes [AKTUALIZACJA #1]

Metal Gear Solid V: Ground Zeroes wzbudza wśród fanów serii spore emocje, ale nie ma się co łudzić - to tak naprawdę płatne demo pokroju Gran Turismo: Prologue. Dlaczego Kojima zdecydował się na taki ruch? Mistrz przemówił i podobno nie chodziło o pieniądze.

Japoński designer tłumaczy, że tak naprawdę zrobił to wszystko dla fanów. Stosowny wywiad opublikował serwis GamesTM, na którym to możemy przeczytać:
 
Będę z Wami szczery. Dzielenie MGSV to niekoniecznie strategiczne posunięcie. The Phantom Pain jest około 200 razy większe od Ground Zeroes. Tak wielka gra nie mogła być gotowa w okienku premierowym konsol nowej generacji, a nie mieliśmy żadnych japońskich tytułów, które byłyby dostępne. W tym czasie kawałek Ground Zeroes był prawie skończony i wielu fanów prosiło nas o prolog, więc podjęliśmy taką a nie inną decyzję. To był nasze główne motywy.
 
Gdybym miał 15 lat i kręcone loki być może bym uwierzył. Ba, wierzę, że Kojima faktycznie troszczy się o fanów, bo przecież w przeszłości nie raz już to udowodnił, ale akcja z obniżaniem ceny Ground Zeroes pokazała, że pieniądze też odgrywają tu swoją rolę. W tym samym wywiadzie Kojima wspomniał również o tym, że dzisiejsza młodzież coraz częściej wybiera gry mobilne i społecznościowe, zamiast sięgać po produkcje z wyższej półki. Ground Zeroes ma im pokazać, że są w błędzie. 
 
 
Aktualizacja 19:30:
- Pojawił się wywiad z Hideo Kojimą, na którym miły twórca tłumaczy się ze swoich ostatnich "grzeszków". Całość jest upiększona nowym fragmentem z rozgrywki w wersji na PlayStation 4. 
 

Tagi: