Silnik Dark Souls II powstawał z myślą o next-genach - gra wyląduje na PS4 i XOne?

From Software zapewniało wcześniej, że Dark Souls II powstaje wyłącznie z myślą o konsolach zeszłej już generacji i nic nie wskazywało na to, że mogłoby pojawić się na sukcesorach PS3 i X360. Teoretycznie jest to jednak możliwe tak z perspektywy czysto technicznej, jak i niewiążących wypowiedzi pracowników studia.
Jako przykład tego drugiego niech posłuży sprawa DLC w sequelu Soulsów. Najpierw nie wchodziły w grę z powodu chęci dostarczenia kompletnego produktu, co wywołało zasłużony poklask wśród graczy. Minęło trochę czasu i producent gry, Takeshi Miyazoe, stwierdza, że tytuł ma potencjał i wcale niewykluczone, że w przyszłości doświadczenie wzbogaci rozszerzenie. Albo nawet rozszerzenia.
Wracając do tematu potencjalnych portów na PlayStation 4 i Xboksa One - programista softu Dark Souls II, niejaki Takasuke Ando, rozmawiając z IGN powiedział, że zupełnie nowy silnik z powodzeniem stosowany może być w grach na nowe konsole. Technologia w pełni wspiera DirectX 11 i wypchana jest fikuśnymi bajerami typu dbającego o realistyczną animację Morpheme od NaturalMotion i Havok Cloth, dzięki któremu uzyskać można naturalnie zachowujące się ubrania i włosy/sierść.
Oczywiście nie zobaczymy jej w pełnej krasie na leciwych past-genach. Nie jest też powiedziane, że From Software zdecyduje się na deweloping "next-genowej" wersji Dark Souls II, choć Namco bankowo będzie naciskać na wrzucenie kojarzonej z najwyższą jakością marki na szybko powiększające swoje bazy użytkowników konsole ósmej generacji. Drugą opcją jest sprawdzenie potencjału silnika w ekskluzywnym dla PlayStation 4 sequelu Demon's Souls, o którym plotkuje się już od jakiegoś czasu.
Od siebie dodam tylko, że mam nadzieję, iż nowy engine wykluczy niedorzeczne spadki animacji znane z pierwszego Dark Souls. Blight Town to był koszmar.
Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Dark Souls II.