Producent Sniper Elite III: "PlayStation 4 jest nieco mocniejsze od XOne"

Swoje 3 grosze w temacie różnicy mocy pomiędzy PlayStation 4 a Xboksem One postanowiło dorzucić dłubiące aktualnie nad Sniper Elite III: Afrika Rebellion. Starszy producent gry stwierdził, że dobić do magicznej rozdzielczości 1080p łatwiej jest na konsoli Sony, która została stworzona z myślą o grach, nie jako multimedialny hub.
Jean-Baptiste Bolcato w wywiadzie dla serwisu GamingBolt powiedział, że główny problem XOne leży w pamięci eSRAM. Problematyczne nie jest na tyle jej użycie, co nieadekwatna do wyświetlania obrazu w Full HD ilość:
Wyciągnięcie z Xboksa One maksymalnej mocy, gdy celuje się w rozdzielczość 1080p, było nieco bardziej skomplikowane. Moim zdaniem pamięć eSRAM jest łatwa w użyciu, problem w tym, że jest jej odrobinę za mało, by pomieścić obraz Full HD.




Bolcato zaznaczył, że studio musiał się trochę nagimnastykować, by za pomocą zapisanych w C++ zaklęć dobić do natywnej rozdzielczości produkowanych aktualnie odbiorników.
Według dewelopera zaletą PlayStation 4 jest to, że zostało stworzona jako sprzęt do gier wideo, podczas gdy Xbox One jest multimedialnym hubem. Przekłada się to na nieco więcej mocy drzemiącej pod plastikową obudową japońskiej konsoli. W pewnym sensie odwróciła się sytuacja z poprzedniej generacji, kiedy to lepiej pisało się gry na X360.
Microsoft nie stoi oczywiście bezczynnie i Bolcato wspomniał o nowym SDK dla Xboksa One, dzięki któremu Sniper Elite III: Afirka z palcem w nosie dobije na amerykańskiej maszynce do 1080p. Jak widać odpowiednio dopracowane narzędzia są równie istotne co specyfikacji hardware'u.