Zabójcze koszty produkcji gier AAA

Gry
2048V
Zabójcze koszty produkcji gier AAA
Maciej Klimaszewski | 27.03.2013, 13:41

Wczoraj dowiedzieliśmy się o tym, że Square Enix nie jest zbyt zadowolone z wynków finansowych TOMB RAIDER, Sleeping Dogs i Hitman: Rozgrzeszenie. Wydawać by się mogło, że wszystkie wymienione gry sprzedały się naprawdę dobrze, ale jak przekonuje branżowy analityk, Billy Pidgeon, jest to błędne myślenie. 

Wczoraj dowiedzieliśmy się o tym, że Square Enix nie jest zbyt zadowolone z wynków finansowych TOMB RAIDER, Sleeping Dogs i Hitman: Rozgrzeszenie. Wydawać by się mogło, że wszystkie wymienione gry sprzedały się naprawdę dobrze, ale jak przekonuje branżowy analityk, Billy Pidgeon, jest to błędne myślenie. 

Dalsza część tekstu pod wideo
xxxxx

 

Weteran wszelkiej maści tabelek i wykresów stwierdził, iż produkcja gier AAA coraz częściej pochłania sumy oscylujące wokół 100 mln dolarów, wymagając sprzedaży na poziomie 5-10 milionów sztuk, by wydawcy wyszli na swoje:

 

"Marki Square Enix są głęboko zakorzenione i wymagają coraz większych budżetów produkcyjnych, aby przebić jakością wcześniejsze odsłony. Hitman i TOMB RAIDER sprzedały się w ilościach przekraczającej trzy miliony egzemplarzy i mogą pochwalić się przewyższającą 8 średnią na Metacritic. Te liczby można by poczytywać jako sukces w przypadku jRPG-a, który ma rozsądny budżet. W przypadku gier ocierających się o koszty dewelopingu w wysokości 100 mln $ oceny muszą przekraczać 8,5, a sprzedaż kształtować powinna się pomiędzy 5 a 10 milionami sztuk, by móc określić je jako zyskowne."

 

Szkoda, że wydawcy nie dzielą się z nami oficjalnymi kosztami produkcji poszczególnych gier AAA i nie wiemy, czy te rzeczywiście zaczynają nagminnie sięgać tak astronomicznych kwot, jak 100 milionów zielonych papierków.

Źródło: własne

Komentarze (28)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper