Sprzedaż maszynek Sony w Czarny Piątek

Szał przedświątecznych zakupów w Stanach Zjednoczonych rozpoczął się w tzw. Czarny Piątek. Maciuś donosił ostatnio, że w okresie pomiędzy 18 a 23 listopada Microsoft zdołał opchnąć 750 tys. sztuk Xboksa 360. A jak na tle giganta z Redmond wypadło Sony? Konsole japońskiej firmy poradziły sobie niewiele gorzej.
Szał przedświątecznych zakupów w Stanach Zjednoczonych rozpoczął się w tzw. Czarny Piątek. Maciuś donosił ostatnio, że w okresie pomiędzy 18 a 23 listopada Microsoft zdołał opchnąć 750 tys. sztuk Xboksa 360. A jak na tle giganta z Redmond wypadło Sony? Konsole japońskiej firmy poradziły sobie niewiele gorzej.





Japończykom pomiędzy 18. a 23. dniem listopada udało się sprzedaż 525 tys. egzemplarzy PlayStation 3 oraz 160 tys. pudełek z PS Vita. W porównaniu do zeszłorocznego szału zakupów w Hamburgerlandii, sprzedaż trzeciej Plejstacji wzrosła o 15%. Wynik osiągnięty przez handhelda można uznać za przyzwoity, o czym wspomniał Jack Tretton. Prezes Sony Computer Entertainment America wyraził zadowolenie z osiągniętych liczb, zazanaczając przy tym, że "Rok w rok marka PlayStation przynosi Sony znaczące dochody, ponieważ firma skupia się na tym, co gracze kochają najbardziej, czyli kombinacji niesamowitego hardware'u i wspaniałych gier."