God of War ulepszony na PC. Gra notuje 45% lepszą wydajność dzięki NVIDIA DLSS

Gry
1374V
God of War ulepszony na PC. Gra notuje 45% lepszą wydajność dzięki NVIDIA DLSS
Wojciech Gruszczyk | 14.01.2022, 18:43

God of War to kolejna produkcja, która czerpie garściami z najnowszych sterowników firmy NVIDIA. Gra działa znacznie płynniej, więc posiadacze odpowiednich kart graficznych muszą pamiętać o wykorzystaniu technologii DLSS.

Sporo pozytywnych słów na temat technologii DLSS napisałem w mojej recenzji God of War na PC. Twórcy w znakomity sposób wykorzystują możliwości kart graficznych z serii RTX, by znacząco poprawić wrażenia graczy.

Dalsza część tekstu pod wideo

Zdaniem firmy NVIDIA, DLSS zapewnia nawet 45% wzrost wydajności w God of War, ale to nie koniec ciekawych ulepszeń, ponieważ najnowsza przygoda PlayStation Studios wykorzystuje także NVIDIA Reflex i w tym wypadku mamy otrzymać o 22% większą responsywność. O tym drugim atucie wspomniało już Digital Foundry, ale z doświadczenia wiem jedno – ta gra po prostu działa znakomicie na PC, a ubijanie wrogów jest bardzo satysfakcjonujące.

NVIDIA potwierdza, że najnowszy sterownik Game Ready zapewnia również obsługę wykorzystującej sztuczną inteligencję techniki NVIDIA DLDSR, ulepszonej wersji Dynamic Super Resolution (DSR).

„DLDSR - wykorzystaj zapas mocy karty graficznej do poprawy jakości obrazu

Gracze preferujący tytuły, które nie obciążają zbyt mocno karty graficznej (np. takie klasyki jak Prey, Starcraft 2 czy Diablo III) mogą włączyć technikę DLDSR, aby wykorzystać nieużywane cykle zegara GPU do zwiększenia jakości obrazu. DLDSR jest szczególnie korzystna dla graczy korzystających z monitorów 1080p lub 1440p i szybkiej karty graficznej. DLDSR stanowi ulepszenie techniki DSR, dzięki wykorzystaniu sztucznej inteligencji wspieranej przez rdzenie Tensor. Sieć SI została wytrenowana do rozpoznawania linii i krawędzi w celu rozróżnienia szczegółów tekstur od efektów rozmycia obrazu. Dzięki zwiększonej dokładności wynikającej z wykorzystania sztucznej inteligencji, DLDSR jest w stanie poprawić jakość obrazu renderując jednocześnie mniejszą liczbę pikseli niż supersampling nie wykorzystujący deep learningu.

Przykładowo, DLDSR ustawiony na współczynnik 2,25x zapewnia wizualnie podobne wyniki jak DSR ustawiony na 4x, ale przy znacznie wyższej liczbie wyświetlanych klatek na sekundę. Technika DLDSR jest dostępna z poziomu Panelu sterowania NVIDIA i działa w większości gier”

Sprawdźcie również prezentację wzrostu wydajności w God of War dzięki DLSS – firma przedstawia dane w przypadku rozgrywki w 4K:

Źródło: Informacja prasowa: NVIDIA

Komentarze (31)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper