Microsoft przyznaje się do błędu. Zamknięcie Lionhead Studios nauczyło firmę, jak podchodzić do zespołów

Gry
1746V
Microsoft przyznaje się do błędu. Zamknięcie Lionhead Studios nauczyło firmę, jak podchodzić do zespołów
Wojciech Gruszczyk | 13.12.2021, 09:26

Microsoft w ostatnich latach znacząco zmienił swoje podejście do zespołów first-party. Jednak przed wielką rozbudową własnych struktur firma zamknęła Lionhead Studios – twórców serii Fable. Po latach korporacja przyznaje się do błędu, ponieważ zespół powinien nadal znajdować się w Xbox Game Studios.

Lionhead Studios zostało przejęte przez Microsoft w 2006 roku i po dekadzie korporacja zamknęła zespół – twórcy nie dokończyli rozwijania Fable Legends, które miało porzucić rozgrywkę single-player i zaproponować sieciową rywalizację na zasadach czterech na jednego.

Dalsza część tekstu pod wideo

Microsoft dzisiaj wyda nowy odcinek „Power On: The Story of Xbox”, w którym przedstawiciele korporacji podkreślają – sytuacja z deweloperami Fable to jedna z największych porażek amerykańskiej firmy.

„Jednym z największych błędnych posunięć, z których wyciągnęliśmy wnioski, było Lionhead. Wydaliśmy już Fable 1 i to był strzał w dziesiątkę... Ludzie chcieli więcej, więc kupiliśmy Lionhead. To były dobre lata. Ale po Fable 2 pojawił się Kinect i związek Fable-Kinect nigdy się nie przyjęło. A potem Fable: The Journey było projektem pasji dla wielu ludzi, ale myślę, że odbiegało dość znacząco od filarów tego, co uczyniło Fable 1 i 2 tak popularnymi. Szkoda, że Lionhead nadal nie jest działającym studiem” – Shannon Loftis, ówczesna dyrektor generalna Global Games Publishing, a obecnie także szefowa World's Edge Studio

Sarah Bond, obecnie szefowa działu doświadczenia i ekosystem twórców gier w firmie Xbox, podkreśla, że firma wyciągnęła z tej sytuacji lekcję:

„Przejęliśmy Lionhead w 2006 roku i zamknęliśmy je w 2016 roku. Kilka lat później zastanawialiśmy się nad tym doświadczeniem. Czego się nauczyliśmy i jak nie powtórzyć tych samych błędów”.

Phil Spencer, aktualny szef marki Xbox, dodał, że Microsoft ma teraz inne podejście – firma ma pomagać zespołom w realizacji ich misji, a nie narzucać swoje pomysły:

„Przejmujesz studio ze względu na to, w czym jest świetne, a twoim zadaniem jest pomóc mu przyspieszyć to, jak pracuje i co robi, a nie dzięki niemu realizować to, co ty robisz”.

Źródło: https://wccftech.com/lionhead-was-one-of-the-biggest-missteps-we-learned-from-says-microsoft/

Komentarze (63)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper