Ys na PS Vita nabiera rumieńców

Nihon Falcom zaprezentował na łamach Famitsu Ys: Foliage Ocean in Celceta (PS Vita) po dalszym liftingu, dzięki któremu gra wygląda o niebo lepiej niż choćby we wrześniu ubiegłego roku. Ale to nie wszystkie atrakcje.
Nihon Falcom zaprezentował na łamach Famitsu Ys: Foliage Ocean in Celceta (PS Vita) po dalszym liftingu, dzięki któremu gra wygląda o niebo lepiej niż choćby we wrześniu ubiegłego roku. Ale to nie wszystkie atrakcje.





Ys: Foliage Ocean in Celceta to remake czwartej części Ys, który zostanie wydany na PS Vita z okazji 25-lecia serii. Sceną gry będzie przede wszystkim ogromny zalesiony obszar na terytorium imperium Romun, zwany dosłownie "morzem drzew Celceta", gdzie na zagubionych -- a o to tam nietrudno -- podróżników czekają wygłodniałe bestie gotowe rzucić się na swoje ofiary w chwili najmniejszej nieuwagi.
Nowy materiał na Famitsu.com opisuje następujące elementy rozgrywki:
Miasto Kyasnan: Kilka lat wcześniej podbite przez imperium, obecnie jedna z jego prowincji. Okupacja przyczynia się do buntowniczej postawy wśród mieszkańców. Famitsu pyta, jak rozwinie się ta potencjalnie groźna sytuacja.
Eksploracja: Przemierzając "morze Celceta" uraczymy zmieniające się pory dnia. Łącznie cztery: świt, południe (dzień), zmierzch i noc. W zależności od czasu zmieniać się będzie kolorystyka lokacji, ale ładne widoki nie sprawią, że grozi nam mniej. Famitsu zwraca również uwagę na wysokiej jakości oprawę audio -- szum liści, śpiew ptaków itd. itp. -- sprawiających, że poczujemy się jakbyśmy byli na miejscu.
Fabuła: Główny bohaterem gry jest Adol, który utraciwszy pamięć po pierwszej nieudanej próbie zmuszony będzie ponownie zapuścić się w morze Celceta odsłaniając jego tajemnice (jak ruiny starożytnej cywilizacji). Fani serii mogą spać spokojnie i oczekiwać tego, do czego są przyzwyczajeni - fabuły prowadzonej z wielkim rozmachem.
Walka: System walki umożliwi prowadzenie widowiskowych starć bez skomplikowanego sterowania. Jednym przyciskiem możemy odpalać najróżniejsze techniki, a ekranem dotykowym wydawać komendy pozostałym postaciom. Z nimi możemy kooperować też przy powietrznych combosach. Oprócz tego Nihon Falcom przygotował tzw. Hirameki System premiujący pojedynki z potężnymi przeciwnikami. Po fakcie będziemy bowiem uczyć się (automatycznie) nowych umiejętności.
Wywiadu w najnowszym papierowym wydaniu Famitsu udzielił jeszcze szef Nihon Falcom Toshihiro Kondo. Zapewnił, że Ys: Foliage Ocean in Celceta to Ys ostateczny, w który studio zaangażowało wielkie siły i który zrobi jak najlepszy użytek ze specyfikacji Vity. Gra gotowa jest w 80%, ukaże się 27 września.