PS5 może otrzymać własną odpowiedź na DLSS? Sony rozwija tajemniczą technologię
Sony najwidoczniej nie chce opierać się wyłącznie na propozycji AMD. Firma pracuje nad technologią dynamicznej zmiany upscalingu obrazu w czasie rzeczywistym i według przedstawionych informacji – korporacja może zadbać o jakość grafiki w grach na PS5 i next-genowym PS VR.
Sony złożyło nowy patent, który przestawia informacje dotyczące „komputerowo zaimplementowanej metody uzupełniania obrazu”. Korporacja w szczegółach tłumaczy, że grafika może posiadać pewne „brakujące regiony lub uszkodzone dane”, a przygotowywana technologia ma za pomocą uczenia maszynowego opracować „maski”, które będą automatycznie zastępować fragmenty i je ukrywać.
Technologia ma nauczyć się automatycznego wypełniania brakujących elementów obrazu – w bardzo podobny sposób działa Deep Learning Super Sampling (DLSS) od firmy NVIDIA. Jak wiadomo Sony nie może korzystać z DLSS, a alternatywa w postaci AMD FidelityFX Super Resolution zbiera mieszane opinie.
Według patentu, technologia może zostać wykorzystana w wirtualnej rzeczywistości, ponieważ Sony dobrze dostrzega, że VR potrzebuje „znacznie więcej mocy obliczeniowej”, by wyświetlić satysfakcjonującą użytkownika grafikę. Pomysł ma zapewnić graczom lepszą wygodę i poprawić immersję.
Andy Bigos jest jednym z autorów patentu i według jego profilu na LinkedIn, starszy główny inżynier Sony w ostatnim czasie „pracował nad zastosowaniem uczenia maszynowego i renderowania neuronowego do grafiki w czasie rzeczywistym w konsoli PlayStation 5”, co prawdopodobnie możemy połączyć z odnalezionym projektem.