Wojciech Gruszczyk Wojciech Gruszczyk 05.11.2021 18:31
PS5 DualSense
2625V

PS5 może otrzymać własną odpowiedź na DLSS? Sony rozwija tajemniczą technologię

Sony najwidoczniej nie chce opierać się wyłącznie na propozycji AMD. Firma pracuje nad technologią dynamicznej zmiany upscalingu obrazu w czasie rzeczywistym i według przedstawionych informacji – korporacja może zadbać o jakość grafiki w grach na PS5 i next-genowym PS VR.

Sony złożyło nowy patent, który przestawia informacje dotyczące „komputerowo zaimplementowanej metody uzupełniania obrazu”. Korporacja w szczegółach tłumaczy, że grafika może posiadać pewne „brakujące regiony lub uszkodzone dane”, a przygotowywana technologia ma za pomocą uczenia maszynowego opracować „maski”, które będą automatycznie zastępować fragmenty i je ukrywać.

Technologia ma nauczyć się automatycznego wypełniania brakujących elementów obrazu – w bardzo podobny sposób działa Deep Learning Super Sampling (DLSS) od firmy NVIDIA. Jak wiadomo Sony nie może korzystać z DLSS, a alternatywa w postaci AMD FidelityFX Super Resolution zbiera mieszane opinie.

Według patentu, technologia może zostać wykorzystana w wirtualnej rzeczywistości, ponieważ Sony dobrze dostrzega, że VR potrzebuje „znacznie więcej mocy obliczeniowej”, by wyświetlić satysfakcjonującą użytkownika grafikę. Pomysł ma zapewnić graczom lepszą wygodę i poprawić immersję.

Andy Bigos jest jednym z autorów patentu i według jego profilu na LinkedIn, starszy główny inżynier Sony w ostatnim czasie „pracował nad zastosowaniem uczenia maszynowego i renderowania neuronowego do grafiki w czasie rzeczywistym w konsoli PlayStation 5”, co prawdopodobnie możemy połączyć z odnalezionym projektem.

Źródło: https://www.freepatentsonline.com/WO2021214485A1.pdf
https://www.reddit.com/r/PS5/comments/qnaz3j/sony_just_patented_a_new_reconstruction_method/

Tagi: PlayStation PlayStation 5 PS5 sony