Blizzard stracił szefową, ale Activision-Blizzard wygenerowało miliardy. Dobry start Diablo 2 Resurrected

News
1710V
Blizzard stracił szefową, ale Activision-Blizzard wygenerowało miliardy. Dobry start Diablo 2 Resurrected
Iza Łęcka | 03.11.2021, 09:44

Po zaledwie trzech miesiącach, Jen Oneal postanowiła opuścić tonący okręt. Mimo iż firmie w ostatnim czasie udało się znacząco poprawić wyniki, Blizzard stracił szefową. Jednym z czynników mających niebagatelne znaczenie na rezultaty finansowe była premiera Diablo II: Resurrected.

W sierpniu z posady w Blizzardzie zrezygnował J. Allen Brack, a zastąpili go Jen Oneal oraz Mike Ybarra, których głównym zadaniem było prowadzenie zespołu. Nie minęło zbyt wiele czasu, a były wiceprezes do spraw gier w Microsofcie został obecnie jedynym szefem, gdyż Oneal zdecydowała się opuścić przedsiębiorstwo.

„Współliderka Blizzarda, Jen Oneal, właśnie powiedziała zespołowi, że odchodzi, pozostawiając Mike'a Ybarrę jako jedynego szefa firmy”.

Już wczoraj przekazywaliśmy informacje o opóźnieniach premier Diablo 4 oraz Overwatch 2 – aktualnie nie znamy żadnych szczegółów dotyczących debiutów oczekiwanych produkcji, jednak na pewno nie trafią one na rynek w 2022 roku.

Pomimo znaczących problemów wizerunkowych oraz w szeregach Blizzarda, Bobby Kotick nie może specjalnie narzekać, bowiem w ostatnim kwartale finansowym Activision-Blizzard wygenerowało przychody netto na poziomie 2,07 mld dolarów. Wynik jest podobny do ubiegłorocznych rezultatów, jednak Amerykanie mają powody do świętowania, ponieważ zgodnie z prognozami zakładano zysk o wartości 1,97 mld dolarów.

Na serwerach przedsiębiorstwa odnotowano już 390 mln użytkowników – pozycje Activision gromadzą 119 mln graczy, Blizzard skupia 26 mln fanów, natomiast King gra we własnej lidze, a ich mobilne produkcje są sprawdzane przez 245 mln odbiorców.

Szczególnie dobrze oceniono rezultaty cieszącej się niesłabnącą popularnością serii Call of Duty oraz Diablo II: Resurrected – drugi tytuł pozwolił osiągnąć 20% wzrost przychodów Blizzarda.

„Ekosystem Call of Duty utrzymał zasięg, zaangażowanie i inwestycje graczy znacznie powyżej poziomów obserwowanych przed wprowadzeniem doświadczeń F2P na konsolach, PC i urządzeniach mobilnych”.

„Przychody segmentu Blizzarda wzrosły o 20% rok do roku w III kwartale, napędzane udaną premierą Diablo II: Resurrected”.

„Sprzedaż Diablo 2: Resurrected w pierwszym tygodniu była najwyższą odnotowaną dla remastera firmy”.

„Przychody segmentu King wzrosły o 22% rok do roku, osiągając nowy rekord kwartalny, z bardzo silnymi trendami w ujęciu rocznym zarówno dla zakupów w aplikacji, jak i reklam”.

„Zero wzmianek o czymkolwiek związanym z Overwatch”.

Źródło: https://wccftech.com/activision-blizzard-q3-2021-earnings-diablo-iv-overwatch-2-delayed/

Komentarze (0)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych